pc
Zastępca ministra koordynatora służb specjalnych Maciej Wąsik uważa, że uchodźcy, którzy przybywają przez Morze Śródziemne do Europy, powinni być odsyłani. Jego zdaniem należy bardzo wzmocnić granice Unii Europejskiej.
– Codziennie do Europy przybywają nielegalni imigranci, którzy zalewają Europę. Zaczyna się wojna cywilizacyjna – powiedział we wtorek Wąsik pytany w TVP Info o kryzys uchodźczy.
Jego zdaniem, Europa musi podejmować „bardzo szybko, bardzo zdecydowane działania”. Dodał, że trzeba „bardzo wzmocnić granice Unii Europejskiej”, a uchodźcom pomagać na miejscu, czyli np. w Libanie. – Jeżeli przybywają przez Morze Śródziemne uchodźcy, należy podjąć takie działania żeby oni wracali – powiedział Wąsik.
– Te niebezpieczeństwa są ogromne. Europa jest poddana swoistej wojnie hybrydowej. Każdy uchodźca, który przybywa przez Morze Śródziemne czy w inny sposób do Europy, powoduje, że dwóch następnych czeka na brzegu żeby wsiąść do łodzi – dodał.
W połowie maja Parlament Europejski przyjął rezolucję, w której wzywa państwa UE do szybszej relokacji uchodźców. Komisja Europejska zagroziła rozpoczęciem procedury o naruszenie prawa UE, jeśli kraje, które do tej pory nie relokowały ani jednego uchodźcy, nie zaczną tego robić do czerwca. Według zobowiązania rządu PO-PSL, do Polski miałoby trafić ok. 7 tys. osób.
Premier Beata Szydło mówiła wielokrotnie, że nie ma w tej chwili możliwości, by do Polski byli przyjmowani uchodźcy. – Na pewno nie zgodzimy się na narzucanie Polsce, ani innym krajom członkowskim jakichkolwiek przymusowych kwot – podkreśliła.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych