pc
Krótkoterminowo dominują czynniki sprzyjające osłabieniu złotego, ale kurs EUR/PLN nie powinien wzrosnąć w tym tygodniu powyżej 4,23 - ocenia Piotr Popławski, ekonomista ING Banku Śląskiego. Jego zdaniem, krajowe SPW mogą umacniać się na całej długości krzywej.
"EUR/PLN cofnął się (w poniedziałek - PAP) do 4,1940, ale jest to dolne pasmo wahań z ostatniego tygodnia" - powiedział Popławski.
Zdaniem ekonomisty, ruch EUR/PLN nie jest duży, szczególnie wobec wyraźnego wzrostu kursu EUR/USD.
Według Popławskiego, krótkoterminowo dominują czynniki sprzyjające osłabieniu złotego. Jego zdaniem, kurs EUR/PLN może wzrosnąć do 4,24-4,25 w ciągu dwóch tygodniu, ale w tym tygodniu nie powinien znaleźć się powyżej 4,23.
"Generalnie w tym tygodniu czekamy przede wszystkim na RPP. Zakładamy, że RPP znowu będzie bardzo łagodna, spadną oczekiwania na podwyżki stóp w Polsce (...). I to powinno się przełożyć na stopniowe osłabienie złotego" - powiedział Popławski.
"Podejrzewam, że w tym tygodniu EUR/PLN ma szansę dojść nie dalej niż na 4,23. Głównie dlatego, że są pozytywne oczekiwania i na wynik rozmów z Komisją Europejską, i na S&P" - dodał.
Rewizja ratingu Polski przez agencję S&P zaplanowana jest na piątek.
KRAJOWE SPW MOGĄ SIĘ UMACNIAĆ
"Na dzisiejszej sesji mamy dalsze umocnienie długich papierów" - powiedział Popławski.
Zdaniem ekonomisty, w tym tygodniu krajowe SPW powinny umacniać się na całej krzywej.
"Pewnie w okolicach posiedzenia RPP jeszcze mocniejsze będą szczególnie krótsze papiery" - powiedział.
"Mamy niską podaż papierów w drugim kwartale. Sentyment dla obligacji jest ogólnie pozytywny w związku z ryzykiem związanym z wojnami handlowymi. I do tego powinna nałożyć się jeszcze RPP, która +podkopie+ oczekiwania na podwyżki stóp" - dodał.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych