PMK
Szwedzkie porty w Slite i Karlshamn nie wezmą udziału w budowie gazociągu Nord Stream 2. Spółka odpowiedzialna za powstanie gazociągu o tej samej nazwie, nie rezygnuje jednak z współpracy ze szwedzkimi portami, chociaż rząd w Sztokholmie wyraził obawy wobec wpuszczenia Rosjan na szwedzkie wybrzeże.
Porty Slite oraz Karlshamn miały początkowo stać się bazą logistyczną dla budowy gazociągu. Oba obiekty odmówiły Rosjanom, ale inne gminy w Szwecji chcą wykorzystać okazję do zarobienia dodatkowych pieniędzy dzięki współpracy z Gazpromem.
W połowie grudnia po spotkaniu z szefową dyplomacji Szwecji, Margot Wallström oraz ministrem spraw zagranicznych Peterem Hultqvistem władze regionalne Gotlandii gdzie leży port Slite oraz Karlshamn na południu Szwecji oznajmiły, że nie zgodzą się na współpracę portów ze spółką Nord Stream 2 AG.
Jej jedynym właścicielem jest obecnie rosyjski Gazprom. Ministrowie przedstawili władzom regionalnym obawy oraz zagrożenia bezpieczeństwa wynikające z udzielenia zgody na współpracę ze spółką subsydiowaną przez Gazprom.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych