mk
Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wziął udział w Ministerialnej Sesji Morskiej na Malcie. Podczas spotkania odbyło się podpisanie deklaracji ministerialnej, która dotyczy priorytetów w transporcie morskim UE do roku 2020: konkurencyjności, digitalizacji i dekarbonizacji. Tekst deklaracji jest zgodny z dotychczasowymi działaniami UE i Polski.
Kolejnym punktem wizyty było spotkanie z Panagiotisem Kouroumplisem, ministrem ds. morskich Grecji. Tematem rozmowy były priorytety Polski i Grecji w zakresie polityki morskiej.
Od 1 stycznia do 30 czerwca 2017 r. prezydencję Rady Unii Europejskiej sprawuje Malta i w tym czasie odbywają się liczne spotkania wysokiego szczebla, podczas których dokonuje się uzgodnień w ramach przyszłych wspólnych działań państw członkowskich w Unii Europejskiej. Strategiczne priorytety Prezydencji Maltańskiej to „3 M”: Maritime, Mediterranean, Migration (polityka morska, Morze Śródziemne, migracja).
Jednym z priorytetów prezydencji Malty jest „polityka morska” ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień takich jak: zintegrowana polityka morska UE, wzmocnienie inicjatywy niebieskiego wzrostu, usprawnienie międzynarodowego zarządzania ocenami oraz przyjęcie Strategii Zachodniego Basenu Morza Śródziemnego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych