PMK
Odśpiewaniem hymnu narodowego rozpoczęto w Sali Kameralnej Filharmonii Szczecińskiej jubileusz 70-lecia Urzędu Morskiego w Szczecinie. Gości przywitał Andrzej Borowiec. Wśród nich był m.in. Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Szef resortu podkreślił wagę tej instytucji dla funkcjonowania portów i rozwoju gospodarki morskiej. Przypomniał, iż to właśnie pracownicy tej instytucji, urzędnicy zbudowali falochron osłonowy portu zewnętrznego terminala gazowego LNG w Świnoujściu. - Zrobili to szybciej, niż wynikało z kontraktu, wbrew wszystkim niedowiarkom – zaznaczył minister. – Dlatego nie mam wątpliwości, że Urząd Morski w Szczecinie podoła kolejnym ogromnym i bardzo ważnym dla gospodarki, żeglugi przedsięwzięciom, jak chociażby modernizacji toru Szczecin-Świnoujście do głębokości 12,5 m.
Szef resortu z okazji pięknego Jubileuszu podziękował pracownikom Urzędu Morskiego w Szczecinie gratulując dotychczasowych osiągnięć i życząc dalszych sukcesów dla dobra publicznego.
Krzysztof Kozłowski, wojewoda zachodniopomorski gratulując pięknego jubileuszu mówił o symbolu polskiej obecności na Pomorzu Zachodnim. Marcin Pawlicki, wiceprezydent Szczecina w swoim wystąpieniu podkreślał bezpieczeństwo żeglugi, które zapewniają statkom pracownicy Urzędu Morskiego w Szczecinie. Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia mówił o tym, że morze i Odra łączy te dwa miasta. Dziękował za współpracę służącą regionowi i gospodarce.
Uroczystości jubileuszowe były też okazją do uhonorowania zasłużonych pracowników odznaczeniami państwowymi, zakładowymi oraz dyplomami okolicznościowymi.
Urząd Morski w Szczecinie we wrześniu 1946 roku został powołany do życia przez ministra żeglugi i handlu zagranicznego. Od początku sprawował pieczę nad portami, przystaniami i morskim pasem przybrzeżnym. Ludzie, którzy tworzyli historię tej instytucji, dbali o to, by można było transportować statkami bezpiecznie coraz więcej towarów.
Minionych 7 dekad zamykają zrealizowane przez Urząd Morski w Szczecinie kluczowe inwestycje dla żeglugi i gospodarki Pomorza Zachodniego i kraju. Chodzi m.in. o przedsięwzięcia poprawiające dostęp do naszych portów od strony morza, modernizację systemów nawigacyjnych na torze Świnoujście–Szczecin, budowę falochronu osłonowego terminalu LNG, mającego strategiczne znaczenie dla bezpieczeństwa energetycznego kraju.
Następną, ósmą dekadę Urzędu Morskiego otwierają kolejne, równie ważne przedsięwzięcia dla gospodarki morskiej i żeglugi. Kluczowym jest wspomniana modernizacja toru wodnego ze Szczecina do Świnoujścia i dostosowanie go do głębokości 12,5 m, co zagwarantuje dalszy rozwój naszych portów i żeglugi wraz z odbudową Odrzańskiej Drogi Wodnej, stanowiącej część europejskiego korytarza transportowego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych