oprac. MN
Mieszkańcy Świnoujścia zwrócili uwagę przewodniczącej Rady Miasta na niesprawiedliwe zasady wydawania nowych identyfikatorów na prom Bielik w 2017 roku. Według uchwalonych przepisów identyfikatory wydawane sa na rok kalendarzowy i kosztują 120 złotych, niezależnie od tego, kiedy się je wykupi.
Ustalenie wysokości opłat za przepustki bez względu na to przez jak długi czas można będzie z nich realnie skorzystać wydaje sie oczywistym przeoczeniem Rady i powinno ulec jak najszybszej korekcie. W przypadku gdy właściciele trzech różnych samochodów zakupią je i zarejestrują w styczniu, czerwcu i listopadzie, nie powinni płacić tyle samo. Identyfikator jest jednak zawsza ważny tylko do końca roku i osoby te będą musiały już w styczniu kupić nowy.
Wyjściem naprzeciw oczekiwaniom mieszkańcom ma być podzielenie kwoty na poszczególne miesiące, czyli 10 zł za miesiąc, rozwiązaniem byłoby także wydawanie identyfikatora na 12 miesięcy. Wtedy osoba, uiszczając opłatę w październiku, mogłaby się nim posługiwać do października przyszłego roku. Magistrat nie przewiduje na razie możliwości wydawania identyfikatorów za mniej niż 120 zł.
- Ostatnie identyfikatory miały być ważne przez rok, a funkcjonowały dwa lata - uspokaja Robert Karelus, rzecznik prezydenta. - Obecnie jesteśmy zmuszeni do ich wymiany ze względu na to, że otrzymały je osoby, które pracowały w Świnoujściu przy inwestycjach, które już zostały ukończone. Przepustki natomiast w dalszym ciągu są używane i to niejednokrotnie przez znajomych, czy rodziny takich osób. Wydaliśmy 2,5 tys. przepustek, musimy to zredukować. Nowe będą wyposażone w nowoczesne zabezpieczenia. Stąd ich cena - tłumaczy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych