oprac. MN
Komisja Europejska nie ogłosiła swojego stanowiska na temat polskiej ustawy o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych, co może doprowadzić do tego, że jej przepisy nie wejdą w życie z początkiem 2017 roku. Polscy urzędnicy zapewniają jednak, że wszystkie wymagane informacje trafiły już do Brukseli.
Chodzi o przepisy, dzięki którym polscy producenci statków mieli zyskać możliwość płacenia zamiast CIT podatku od przychodu w wysokości 1%. Jak zauważają eksperci ryczałt dla stoczni może nie wejść w życie ponieważ Komisja Europejska nie zdąży wyrazić zgody na to rozwiązanie. Jeśli KE nie zdąży podjąć decyzji w tym roku, stocznie nie będą mogły rozliczać się ryczałtem.
Nowe przepisy są podstawowym impulsem, który ma przyczynić się do rozwoju polskiego przemysłu stoczniowego. Milionowe oszczędności przedsiębiorstw budujących statki mają stymulować modernizację ich zaplecza technicznego, inwestycje w nowoczesne technologie oraz przyczynić się do powstania tysięcy miejsc pracy w sektorze.
Konferencja dt. bezpieczeństwa powodziowego w dorzeczu Wisły z udziałem ministra infrastruktury
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Nowi wiceprezesowie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego
Bandera, armator, wynagrodzenie - marynarskie podatki w praktyce
Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających