pc
W związku ze wzrostem ceny ropy Rosja przeleje Białorusi dodatkowe 27 mld rubli (ok. 405 mln dol.) w ramach rozliczenia ceł eksportowych za ten surowiec. Poinformował o tym w czwartek w Moskwie wicepremier i minister finansów Rosji Anton Siłuanow.
„Widzimy, że w związku ze wzrostem cen ropy zwiększają się również nasze zobowiązania wobec Białorusi w ramach opłaty cła eksportowego” – powiedział Siłuanow, cytowany przez agencję Interfax-Zapad.
Według ustaleń dwustronnych z 2017 r. Rosja dostarcza Białorusi rocznie 24 mln ton ropy, jednak fizycznie Mińsk kupuje 18 mln ton, a za pozostałe 6 mln ton otrzymuje od Moskwy równowartość ceł eksportowych.
We wrześniu – przypomina agencja Interfax-Zapad – władze Białorusi informowały, że Rosja od lipca nie uregulowała należności z tego tytułu.
W ubiegłym tygodniu, po spotkaniu prezydentów Białorusi i Rosji, Moskwa przelała na białoruskie konta 263 mln dol.
Głównym problemem w białorusko-rosyjskich rozliczeniach za surowce jest obecnie ogłoszony przez Moskwę tzw. manewr podatkowy, który polega na stopniowej (do 2024 r.) likwidacji ceł eksportowych i jednoczesnym podwyższeniu podatku za wydobycie ropy.
Ponieważ oznacza on, że Białoruś przestanie otrzymywać równowartość ceł eksportowych, strony zamierzają wypracować „mechanizm rekompensaty”. Obecnie trwają rozmowy na ten temat.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych