pc
Resort gospodarki morskiej apeluje do posłów PO o nieużywanie instrumentów sądowych do hamowania procesu odbudowy przemysłu stoczniowego – poinformowało ministerstwo w odpowiedzi na złożone przez posłów zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa ws. używania nazwy Stocznia Szczecińska.
Szczecińscy posłowie Platformy Obywatelskiej złożyli we wtorek w prokuraturze zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez zarząd Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Według nich SPP bezprawnie używa nazwy Stocznia Szczecińska i przedstawia fałszywe certyfikaty.
"Obudowa potencjału Stoczni Szczecińskiej jako atrakcyjnego i nowoczesnego miejsca pracy dla wielu osób powinna leżeć na sercu każdemu politykowi" – napisano w komunikacie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
"Ministerstwo zleciło kontrolę w sprawie certyfikatu i jest otwarte na wyjaśnienia, niemniej naszym zdaniem sprawa ta nie powinna być przedmiotem gry politycznej posłów Platformy Obywatelskiej, której celem jest zahamowanie procesu odbudowy przemysłu stoczniowego w Polsce. Warto przypomnieć, że to za rządów tej partii przemysł stoczniowy w naszym kraju został niemal całkowicie zlikwidowany" – podały służby prasowe ministerstwa.
Według posła PO Arkadiusza Marchewki, politycy Platformy "mają wątpliwości" co do certyfikatów prezentowanych w materiałach Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Marchewka zaprezentował wcześniej folder, "który Park Przemysłowy przekazuje swoim kontrahentom". Zdaniem polityków Platformy zdjęcie widniejącego na nim certyfikatu zawiera nazwę przedsiębiorstwa, "które nie istnieje" (Stocznia Szczecińska), a także adres huty ze Stalowej Woli zamiast adresu szczecińskiej spółki.
Marchewka przedstawił też wypis z Krajowego Rejestru Sądowego sprzed "czterech dni", według którego przedsiębiorstwo nazywa się "Szczeciński Park Przemysłowy, Sp. Z.o.o". "To znaczy, że przedsiębiorstwo i zarząd, który to przedsiębiorstwo nadzoruje, wprowadza opinię publiczną i swoich kontrahentów w błąd" - uważa polityk.
Pełnomocnik marszałka województwa ds. gospodarki morskiej Rafał Zahorski podkreślił, że w folderze na zdjęciu certyfikatu włoskiego towarzystwa klasyfikacyjnego RINA została "wklejona cyfrowo" nazwa Stocznia Szczecińska Sp. Z.o.o. "Ta spółka nie istnieje w KRS, w związku z tym jest to fałszerstwo" - powiedział. Dodał, że "nielegalne jest" publikowanie certyfikatów "jakiejkolwiek firmy, która robi certyfikacje" bez podania numeru. Jak zaznaczył, certyfikaty zostały wydane SPP dopiero w sierpniu.
Do zarzutów odniósł się prezes zarządu spółki Andrzej Strzeboński. Jak powiedział, 29 grudnia ub. r. walne zgromadzenie przyjęło nazwę "Stocznia Szczecińska". "Skutecznie, prawną uchwałą zgromadzenia wspólników w Warszawie taką decyzję podjęto" – podkreślił. Wniosek do szczecińskiego KRS zarząd złożył 18 stycznia br. – poinformował Strzeboński. "Z pokorą oczekujemy" – zaznaczył.
Komentując zarzut sfałszowania certyfikatu prezes zarządu powiedział, że "Stocznia Szczecińska ani Szczeciński Park Przemysłowy nie posiadały i nie posiadają żadnego sfałszowanego dokumentu". Dodał, że nie obawia się złożonego do prokuratury zawiadomienia. "Szczeciński Park Przemysłowy – Stocznia - nie mamy sobie nic do zarzucenia. Czynimy to, co winniśmy Szczecinowi, historii, sobie, stoczniowcom" – zaznaczył Strzeboński.
Szczeciński Park Przemysłowy powołany został do zarządzania aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa. Park zarządzał 45 ha z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami.
Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych