pc
Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę określającą m.in. zasady przeprowadzania oceny zgodności wyposażenia morskiego, obowiązki firm czy zasady i tryb autoryzacji jednostek oceniających zgodność tego wyposażenia. Ustawa implementuje prawo europejskie.
Prezydent ustawę podpisał w środę, o czym na swoich stronach Kancelaria prezydenta RP poinformowała w piątek.
Przez termin wyposażenie morskie rozumie się wyroby umieszczone na statkach UE, które, zgodnie z przepisami międzynarodowymi, wymagają zatwierdzenia przez administrację państwa bandery, niezależnie od tego, czy statek znajduje się na terytorium Unii Europejskiej w czasie, gdy wyposażenie morskie jest na nim umieszczone.
„Implementacja prawa Unii Europejskiej ma zapewnić jednolite i zharmonizowane stosowanie zasad w zakresie nadzoru rynku nad wyposażeniem morskim, w szczególności w zakresie kompleksowego i precyzyjnego określenia obowiązków podmiotów działających na tym rynku, polepszenia nadzoru nad jednostkami notyfikowanymi i poprawienia skuteczności stosowania tzw. klauzuli ochronnej przez organy nadzoru rynku” – napisano w komunikacie kancelarii prezydenta.
Jak wskazano, zakres regulacji nowej ustawy pokrywa się co do zasady z dotychczas obowiązującą ustawą z 2 grudnia 2016 r. o wyposażeniu morskim i dotyczy określenia zasad przeprowadzania oceny zgodności wyposażenia morskiego oraz obowiązków jego producentów, wskazania zasad i trybu autoryzacji jednostek oceniających zgodność wyposażenia morskiego, a także sposobu notyfikacji tych jednostek oraz zasad funkcjonowania systemu nadzoru rynku nad wyposażeniem morskim.
Nowa ustawa implementuje ponadto szereg nowych rozwiązań w sektorze nadzoru rynku wyposażenia morskiego wprowadzonych przez unijną dyrektywę.
Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych