pc
Unijne polityki powinny uwzględniać priorytety Inicjatywy Trójmorza - powiedziała w czwartek po spotkaniu prezydentów państw tej grupy prezydent Chorwacji Kolinda Grabar-Kitarović.
"To szczyt inicjatywy, która rośnie, rozwija się i złapała wiatr w żagle" - powiedziała Grabar-Kitarović w czwartek w słoweńskim Brdzie.
"Jednym z naszych celów jest wzmocnienie naszego głosu, abyśmy byli słuchani tak samo jak wszyscy inni w Unii Europejskiej, kiedy są tworzone unijne polityki" - stwierdziła. "Cele i główne priorytety naszej inicjatywy powinny być włączone w polityki unijne, zarówno te istniejące, jak i te, które będą powstawały" - dodała.
"Z naszej wizji, która szła w kierunku niwelowania różnic w Europie, rodzą się konkretne projekty, które będą dofinansowywane przez UE"- zaznaczyła. Zwróciła też uwagę na wsparcie ze strony Banku Światowego, Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju, a także partnerów z Niemiec i Stanów Zjednoczonych. Podkreśliła znaczenie funduszu inwestycyjnego Inicjatywy Trójmorza.
Dodala, że uczestnictwo przewodniczącego Komisji Europejskiej Jean-Claude'a Junckera potwierdza stałe wsparcie KE i UE dla inicjatywy.
Zapewniła, że Inicjatywa Trójmorza jest otwarta na innych. Wskazywała na dotychczasowy dorobek Trójmorza. "Stworzyliśmy pozytywną konkurencję między państwami uczestniczącymi" - powiedziała. Podkreśliła, że zaangażowane w inicjatywę kraje osiągnęły zakładany cel wzrostu gospodarczego, niwelując także różnice między regionami, państwami Trójmorza, a także między krajami Inicjatywy Trójmorza a pozostałymi członkami Unii.
"Dopełnimy tego dzieła, budując infrastrukturę" – zadeklarowała.
Podkreśliła znaczenie relacji transatlantyckich i wyraziła zadowolenie z udziału w spotkaniu amerykańskiego sekretarza energii Ricka Perry'ego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law