PMK
Prezydent Chin Xi Jinping podczas przemówienia otwierającego dwudniowy szczyt "Pasa i Szlaku", trwający od niedzieli w Pekinie, wymienił polską "Bursztynową drogę" jako jeden z przykładów sukcesów inicjatywy ekonomicznej.
"W ciągu dwóch dni będziemy rozmawiać o projekcie stulecia, który przyniesie korzyści ludziom na całym świecie" - powiedział Xi. "Przed dwoma tysiącami lat nasi przodkowie przemierzali pustynie i stepy otwierając współpracę łączącą kontynenty, którą znamy obecnie jako +Jedwabny Szlak+" nawiązywał do historii prezydent powołując się na historyczne znaleziska świadczące o wymianie handlowej sprzed wieków oraz na podróże odkrywców jak Ibn Battuta, Marco Polo czy admirał Zhang He.
"Ci pionierzy nie podróżowali z okrętami wojennymi, ale byli przyjaznymi wysłannikami prowadzącymi karawany wielbłądów i statki wyładowane skarbami" - mówił Xi Jinping. Podkreślił korzyści z przenikania się kultur, religii i ras, które osiągano dzięki rozbudowywaniu wymiany handlowej. Wspominał, że wraz z pieniędzmi między kontynentami krążyły także wynalazki i nowe technologie.
"Historia jest najlepszą nauczycielką" - stwierdził Xi Jinping i dodał, że w dzisiejszym świecie dążenie do pokoju i rozwoju jest coraz mocniejsza a ludzie pragną lepszego życia. Podkreślił konieczność opracowywania nowych czynników wzrostu, zmniejszania różnic między biednymi a bogatymi przedstawicielami społeczeństw, walki z terroryzmem oraz radzenia sobie z regionami zapalnymi wywołującymi niestabilność w niektórych miejscach świata.
"Jesienią 2013 r. podczas wizyt w Kazachstanie i Indonezji zaproponowałem budowanie tego, co obecnie nazywam inicjatywą +Pasa i Szlaku+" - powiedział prezydent Chin przypominając początki swojego planu gospodarczego.
Szczyt "Pasa i Szlaku" z udziałem 29 światowych przywódców, w tym premier RP Beaty Szydło, rozpoczął się w niedzielę w Pekinie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych