pc/MGMiŻŚ
Marek Gróbarczyk – minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, wziął udział w wyjazdowym posiedzeniu Sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Posiedzenie odbyło się w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Tolkmicku.
Minister Marek Gróbarczyk poinformował uczestników posiedzenia o stanie przygotowań budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
– W pierwszym półroczu 2018 r planowane jest uzyskanie decyzji środowiskowej, a następnie uzyskanie pozwolenia na realizację inwestycji. Natomiast w drugim półroczu planowane jest przeprowadzenie procedury przetargowej i wyłonienie wykonawcy robót budowlanych – powiedział Marek Gróbarczyk.
Należy podkreślić, że nadrzędnym celem realizacji tej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa państwa i regionu. Ponadto, budowa kanału żeglugowego zwiększy możliwości rozwoju regionów wschodniej i północno-wschodniej części Polski, które będą korzystać z otwarcia Zalewu Wiślanego na Morze Bałtyckie. Ponadto poprawa dostępności do portu i regionu od strony wody umożliwia aktywizację portu Elbląg i innych portów Zalewu Wiślanego.
– W Karcie Informacyjnej Przedsięwzięcia, która jest częścią wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wskazana została lokalizacja inwestycji – Nowy Świat. Z przeprowadzonych na zlecenie inwestora badań jednoznacznie wynika, że jest to wariant najbardziej korzystnym dla środowiska. Decyzja środowiskowa ostatecznie zatwierdzi wybraną lokalizację – dodał Minister Gróbarczyk.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych