pc
Kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Gdańska Kacper Płażyński zapewnił w czwartek, że ok. 10 hektarów plaży w Stogach, należących do Skarbu Państwa, nie będzie wykorzystane na inwestycje portowe. Potwierdził to także prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Łukasz Greinke.
"To jest 10 hektarów, nazwijmy to w cudzysłowie +spornej plaży+. Bo są, były, rozsiewane pewne informacje niepokojące, jakoby ta plaża miała zostać przeznaczona na działalność portową. A jak wiemy, gdańszczanie, mieszkańcy Stogów bardzo licznie z tej plaży korzystają w celach rekreacyjnych. Nie ma planów takich, aby ten teren przeznaczyć na działalność portową. Razem, wspólnie zgadzamy się, że ten teren powinien w dalszym ciągu stanowić miejsce publiczne, a nawet być jeszcze bardziej atrakcyjnym dla mieszkańców i odwiedzających Stogi, niż obecnie" - powiedział na briefingu prasowym, polityk PiS.
Jego zdaniem, na tym kawałku plaży w Gdańsku-Stogach mogłyby np. stanąć w okresie zimowym sauny przeznaczone dla "morsów".
Płażyński skrytykował też prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza, że w kwestii plaży w Stogach nie podaje pełnych i rzetelnych informacji.
"Niedawno miał (on) konferencję prasową, na której straszył gdańszczan i mieszkańców Stogów, że ten +niedobry zarząd morskiego portu chce nam plażę na Stogach zabetonować+. To jest po prostu nieprawda. Pan Adamowicz przyjął taki styl uprawiania polityki, który polega na straszeniu, na antagonizowaniu społeczeństwa. Szkoda, że pan Adamowicz, który zasiada w radzie nadzorczej ZMPG nie jest w stanie rzetelnie przedstawiać informacji, a jedynie polega na manipulacjach. Panu prezydentowi życzę, żeby wypowiadał się mniej emocjonalnie, a bardziej merytorycznie, mówił po prostu tak jak jest, a nie tak jak mu się wydaje, strasząc przy okazji mieszkańców Gdańska" - mówił kandydat Zjednoczonej Prawicy.
Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Łukasz Greinke podkreślił, że na ok. 10 hektarów plaży w Stogach "nie ma w planach uruchomienia funkcji portowej".
"Natomiast widzimy potrzebę, żeby plaża faktycznie służyła mieszkańcom. Plaża na Stogach jest bezpieczna. Jest to nasz teren, jest w naszych zasobach i mamy obowiązek jako zarząd portu komercjalizować go. Będziemy starali się to robić z poszanowaniem prawa. I myślę, że uda się stworzyć jakieś warunki dla mieszkańców tutaj, żeby powstała jakaś funkcja sportowa, rozrywkowa" - dodał prezes ZMPG.
Greinke wyjaśnił, że plany inwestycyjne ZMPG skupiają się obecnie na budowie Portu Centralnego w innej części portu.
"Jesteśmy na tyle istotnym przedsiębiorstwem dla naszej gospodarki lokalnej, ale i ogólnonarodowej, że plany rozwoju portu skierowaliśmy w kierunku naszego projektu Portu Centralnego. To jest coś, co będziemy na pewno kontynuować i wdrażać. Pod koniec I kwartału przyszłego roku otrzymamy wstępne koncepcje zagospodarowania, jak mógłby wyglądać Port Centralny. My nigdy nie mieliśmy potrzeby wykorzystania tego terenu (na Stogach - PAP), ponieważ widzimy potencjał dużo większy w części głębokowodnej portu" - podkreślił.
Dodał, że chciałby, aby gdańskiego portu "nie wykorzystywać stricte politycznie". "My z każdym kandydatem jesteśmy w stanie spotkać się i rozmawiać na temat portu, ponieważ port to miasto i to są dwie substancje, które nawzajem się przenikają" - zadeklarował.
W wyborach samorządowych, które odbędą się 21 października, oprócz Płażyńskiego, kandydatami na najwyższy urząd w Gdańsku są także: sprawujący tę funkcję od 20 lat Paweł Adamowicz, jako kandydat bezpartyjny; europoseł PO, syn b. prezydenta RP Jarosław Wałęsa (Koalicja Obywatelska), Elżbieta Jachlewska (Lepszy Gdańsk), Andrzej Ceynowa (Sojusz Lewicy Demokratycznej) oraz Jacek Hołubowski (komitet Gdańsk Tworzą Mieszkańcy, współorganizowany przez wyrzuconego z PiS radnego Gdańska Łukasza Hamadyka).
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych