pc
III pakiet portowy przyjęty przez Radę Unii Europejskiej. Zgodnie z zawartymi w nim przepisami, od 2017 r. dostęp do usług portowych UE ma był łatwiejszy, a finansowanie portów bardziej przejrzyste.
Nowe regulacje obejmują 319 portów działających w ramach TEN-T, czyli transeuropejskiej sieci transportowej. W Polsce dotyczą portów w Gdyni, Gdańsku oraz portowego zespołu Szczecin-Świnoujście. Przepisy zwiększą przejrzystość opłat za korzystanie z usług oraz infrastruktury portowej.
Dużo emocji budził zapis dotyczący wolnego dostępu do usług portowych. Ostatecznie uznano, że w mocy pozostają krajowe ustalenia dotyczące portowych usług, a zarządcy portów jedynie w niektórych sytuacjach mogą ograniczać liczbę usługodawców oraz nakładać na nich minimalne wymagania w zakresie świadczenia usług.
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)