pc
Dowódca Połączonych Sił NATO Europy Południowej adm. James Foggo oświadczył w poniedziałek, że Rosja wykorzystuje militarną działalność w Syrii, by wzmocnić swą obecność we wschodniej części Morza Śródziemnego, co sprawia, ze rejon ten jest "bardzo zatłoczony".
Amerykański admirał powiedział agencji Associated Press, że prezydent Rosji Władimir Putin wykorzystał zdesperowanie prezydenta Syrii Baszara el-Asada, by rozszerzyć rosyjski potencjał militarny poza granice Syrii.
Wspominając o pewnych "niebezpiecznych lub nieprofesjonalnych" zdarzeniach w Syrii z udziałem rosyjskich samolotów, admirał Foggo oświadczył w poniedziałek, że wschodnia część Morza Śródziemnego zaczęła być "zatłoczona" rosyjskimi okrętami, lecz - jak dodał - "to sytuacja, z którą musimy sobie poradzić jako profesjonalne marynarki".
Agencja AP pisze, że Waszyngton i Moskwa utrzymują, iż tzw. gorąca linia, ustanowiona w roku 2015 w celu uniknięcia incydentów między siłami zbrojnymi obu stron, działa dobrze, lecz że niedawne ataki USA, Wielkiej Brytanii i Francji na syryjskie obiekty chemiczne wzmogły napięcie. Chodzi o przeprowadzoną 14 kwietnia przez połączone siły amerykańskie, brytyjskie i francuskie serię ataków w Syrii w ramach akcji odwetowej za użycie broni chemicznej przez reżim Baszara el-Asada 7 kwietnia w mieście Duma na wschód od Damaszku; zginęło wówczas ponad 60 osób.
AP przypomina, że Rosja ustanowiła swą bazę morską w śródziemnomorskim porcie syryjskim Tartus jeszcze za rządów ojca obecnego prezydenta Syrii, prezydenta Hafeza el-Asada. Admirał Foggo zaznaczył, że ostatnio Rosjanie "sprowadzili do tej bazy dużo samolotów i dużo okrętów".
Główna siedziba Połączonych Sił NATO Europy Południowej (ang. Allied Forces South Europe – AFSOUTH) znajduje się w Neapolu we Włoszech.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych