pc
Rada Ministrów przyjęła we wtorek opracowany przez MON projekt ustawy o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu sił zbrojnych; okres planowania modernizacji sił zbrojnych RP został wydłużony do 15 lat - poinformował we wtorek resort obrony.
Opracowany przez MON projekt ustawy o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu sił zbrojnych przewiduje, że kierunki modernizacji technicznej armii będą wytyczane na 15 lat i aktualizowane co cztery lata. Dotychczas kierunki te, będące podstawą programu rozwoju sił zbrojnych i planu modernizacji technicznej, określane były na 10 lat. Rząd uzasadnia projektowaną zmianę dostosowaniem do systemu planowania w NATO i koniecznością długookresowych inwestycji związanych z programami zakupów dla wojska.
"Finansowanie wieloletnich programów modernizacyjnych będzie łatwiejsze. Rada Ministrów przyjęła ustawę, która wydłuży czas programowania rozwoju Sił Zbrojnych RP do 15 lat. To kolejny krok w stronę nowocześniejszego i lepiej wyposażonego Wojska Polskiego" - napisał na Twitterze szef MON Mariusz Błaszczak.
Jak podkreśla MON w komunikacie, projekt nowelizacji zakłada wydłużenie okresu planowania z 10 do 15 lat i aktualizację tych planów co 4 lata. "Obecnie stosowane rozwiązanie - planowanie potrzeb modernizacyjnych Wojska Polskiego w okresie dziesięcioletnim - nie jest skutecznym rozwiązaniem" - ocenia resort.
Ministerstwo obrony zaznacza, że proces pozyskiwania nowoczesnych technologii obronnych oraz zaawansowanych systemów uzbrojenia wymaga dłuższej perspektywy na planowanie środków. "Wprowadzane zmiany dostosują narodowy cykl planowania do długookresowych inwestycji. Nowa ustawa zapewni też spójność z założeniami funkcjonującymi w Sojuszu Północnoatlantyckim. Nowelizacja ustawy przyczyni się do uzyskania finansów na długoterminowe programy modernizacyjne, co w dotychczasowej perspektywie planowania było bardzo utrudnione" - podkreślono w komunikacie MON.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych