mk
Resort gospodarki morskiej poprosił władze spółki EmiTel o pełnie wyjaśnienie przyczyn niedawnych przerw w nadawaniu sygnału telewizyjnego na terenie Polski, ponieważ ta sama spółka odpowiada za system łączności na morzu - wynika z udostępnionego PAP pisma wiceministra gospodarki morskiej Grzegorza Witkowskiego do władz spółki.
"W związku z niedawnymi przerwami w nadawaniu sygnału telewizyjnego na terenie Polski przez sieć transmisyjną EmiTel sp. z o.o., mając na uwadze prawidłowość realizacji przez EmiTel sp. z o.o. umowy o świadczenie usług utrzymywania łączności alarmowej i bezpieczeństwa w obszarach odpowiedzialności polskiej administracji morskiej w obszarach morza A1 i A2 systemu GMDSS z dnia 29 grudnia 2015 roku oraz w trosce o bezpieczeństwo życia na morzu oraz w szeroko rozumianym interesie publicznym, proszę o wyjaśnienia dotyczące wpływu awarii systemu nadawania sygnału telewizyjnego na zapewnienie realizacji ww. umowy" - głosi pismo wiceministra Witkowskiego do prezesa EmiTela Przemysława Kurczewskiego i wiceprezesa Macieja Staszaka.
Wiceminister wyraża także "zaniepokojenie zaistniałą sytuacją" i "w obawie przed awarią systemu łączności na morzu", która może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa statków, prosi "o niezwłoczne przekazanie wszystkich procedur i informacji, potwierdzających realizację umowy z dnia 29 grudnia 2015 r. (...)".
Autor pisma zwraca też uwagę, że "właściwa realizacja umowy wpływa bezpośrednio na realizację przez Polskę zobowiązań międzynarodowych". Zastrzega również konieczność przeprowadzenia audytu technicznego, na zlecenie MGMiŻŚ, w celu potwierdzenia prawidłowości realizacji umowy.
W sobotę, gdy w telewizji nadawano wystąpienie premier Beaty Szydło, doszło do zakłóceń. Operator naziemnej infrastruktury firma EmiTel poinformowała w komunikacie, że w dniach 17 i 18 grudnia 2016 r. na 11 spośród 137 obiektów nadających sygnał MUX3 nastąpiły krótkie kilkuminutowe zakłócenia w prawidłowych emisjach spowodowane błędami synchronizacji. Wystąpienie szefowej rządu powtórzono w TVP w niedzielę wieczorem.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych