pc/MSZ
Szef polskiej dyplomacji wziął udział w zorganizowanym na zakończenie prezydencji islandzkiej nieformalnym spotkaniu ministrów spraw zagranicznych Rady Państw Morza Bałtyckiego w Reykjaviku.
Rozmowy dotyczyły dalszej współpracy w regionie Morza Bałtyckiego w takich obszarach jak bezpieczeństwo cywilne, zrównoważony rozwój czy współpraca naukowa oraz wyzwania, jakie stoją przed państwami regionu w bliższej i dalszej przyszłości. W swoim wystąpieniu minister Waszczykowski podkreślił priorytetowe znaczenie organizacji dla przywrócenia zaufania w regionie. – Łatwo nadwyrężyć zaufanie, a bardzo trudno je przywrócić – zauważył minister, dodając, iż Polska „skupiła się w tym zakresie na kwestiach podstawowych – unikaniu ryzyka niezamierzonej eskalacji napięcia”.
Mówiąc o bezpieczeństwie energetycznym, szef polskiego MSZ stwierdził, że „powinniśmy dążyć do znajdowania rozwiązań korzystnych dla wszystkich (...)". – Takiemu rozwiązaniu służą inicjatywy w rodzaju: połączenie gazowe Północ-Południe czy Regionalny Plan Inwestycyjny w obszarze bałtyckim (BEMIP) – ocenił minister. Zaznaczył jednocześnie, iż „Projekt Nord Stream 2 stwarza wielkie ryzyko dla dywersyfikacji źródeł dostaw gazu w regionie”. W opinii ministra stabilny, dobrze funkcjonujący obszar Morza Bałtyckiego, będący wyjątkowym przykładem współpracy między krajami należącymi do UE i NATO, jak i nie wchodzącymi w skład tych organizacji, to kluczowy element europejskiego systemu bezpieczeństwa.
Spotkanie, zorganizowane z okazji 25-lecia istnienia RPMB, to kolejny krok w kierunku przywrócenia pełnego dialogu politycznego na najwyższym szczeblu w regionie Morza Bałtyckiego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych