pc
Prezydent Francji Emmanuel Macron przyjął w piątek w Pałacu Elizejskim nowego premiera Włoch Giuseppe Contego. Przywódcy powiedzieli, że popierają plan stworzenia europejskich centrów dla migrantów w krajach pochodzenia, aby ograniczyć napływ ludzi do UE.
Conte powiedział, że takie ośrodki powinny przyjmować migrantów, zanim wyruszą oni przez Morze Śródziemne do Europy. Należy uniemożliwić "te podróże ku śmierci" - podkreślił.
Macron dodał, że chce, aby w tych krajach, skąd wywodzą się migranci, działały też misje unijnych agencji zajmujących się sprawami azylowymi. Ocenił też, że Włochy nie otrzymały wystraczającej pomocy ani gestów solidarności podczas nasilenia kryzysu imigracyjnego.
Do wizyty Contego w Paryżu doszło po blisko tygodniu poważnych napięć dyplomatycznych, które udało się zażegnać. Kryzys na linii Rzym-Paryż wybuchł, gdy władze Francji skrytykowały rząd Włoch za decyzję o niewpuszczeniu do włoskich portów statku organizacji pozarządowej z ponad 600 migrantami na pokładzie.
Macron powiedział też po spotkaniu z włoskim premierem, że zasady rządzące imigracją do Unii Europejskiej są niesatysfakcjonujące, a Francja chce we współpracy z Włochami, Niemcami i Hiszpanią znaleźć sposób na lepsze rozwiązanie kryzysu imigracyjnego.
Conte poinformował, że Włochy "przygotowują swoją własną propozycję" reformy europejskiego systemu azylowego oraz polityki migracyjnej i przedstawią ją w drugiej połowie roku, gdy europejską prezydencję będzie sprawowała Austria.
Niemiecki minister spraw wewnętrznych Horst Seehofer powiedział w środę, że Wiedeń i Włochy powinny nawiązać sojusz z Berlinem, aby na poziomie szefów resortów spraw wewnętrznych pracować wspólnie nad polityką dotyczącą migracji i bezpieczeństwa.
Macron odrzucił plan stworzenia tak zwanej "osi Niemcy-Austria-Włochy" w sprawach dotyczących polityki migracyjnej. "Mówił pan o osi. Nie ufam takim sformułowaniem, które w historii nie przyniosły nam szczęścia" - powiedział prezydent.
Mówienie o "osi" przypomina najmroczniejszy okres w dziejach Europy - dodał Macron. Reuters podkreśla, że było to oczywiste odniesienie do państw Osi Berlin-Rzym-Tokio podczas drugiej wojny światowej.
Podkreślił, że jeżeli państwa mają zamiar ustalać coś wspólnie, to musi się to odbywać na poziomie głów państwa lub rządu. Jak komentuje AFP, było to formą wyrażenia poparcia dla kanclerz Niemiec Angeli Merkel, której grozi konflikt między jej partią CDU a bawarską CSU, z której wywodzi się Seehofer, zabiegający o zaostrzenie przepisów migracyjnych.
Reuters pisze, że nowy antyestablishmentowy rząd Włoch i jego stanowisko w takich sprawach, jak polityka migracyjna, prawo do azylu i dalsza integracja strefy euro, jest źródłem niepokoju w Paryżu, toteż Macron zachęca Conte do podjęcia dialogu na temat tych kwestii z Francją i Niemcami.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych