PMK
Według rankingu opracowanego przez Transport & Environment (T & E) czołowe europejskie kraje żeglugowe dostały najniższe noty za swój wkład w rozmowy klimatyczne prowadzone przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).
Pięć najgorszych krajów UE w tym rankingu, w oparciu o pisemne i ustne wnioski złożone do IMO to Grecja, Cypr, Włochy, Portugalia i Chorwacja. Największe rejestry żeglugowe UE: Malta, Grecja i Cypr, otrzymywały niemal wyłącznie punkty ujemne, biorąc pod uwagę ich niemal całkowity brak ambicji w negocjacjach dotyczących klimatu.
Ranking pokazał również, że największe ambicje w oczyszczeniu środowiska w Europie mają Niemcy, Belgia i Francja. Za nimi uplasowała się Holandia, Hiszpania, Szwecja, a następnie Wielka Brytania, Dania, Luksemburg i Finlandia.
- Gdy Parlament Europejski zażądał w 2017 roku działań związanych z emisją spalin, wielkie europejskie państwa morskie krzyczały, że UE nie powinna regulować żeglugi, ponieważ wszyscy robili, co w ich mocy, aby załatwić sprawy w IMO. Ale te same państwa pracują teraz nad zahamowaniem postępu w sprawie porozumienia klimatycznego dotyczącego żeglugi - powiedział Faig Abbasov, oficer żeglugi z T & E.
Żegluga emituje 3% globalnego CO2 - a emisje zwiększają się z roku na rok - jednak pozostaje jednym z nielicznych sektorów gospodarki światowej bez celów redukcji emisji określonych dla poszczególnych sektorów. Oczekuje się, że IMO uzgodni plan ograniczenia emisji gazów cieplarnianych w żegludze na posiedzeniu komisji ds. środowiska w kwietniu 2018 r.
Kluczowe kwestie do ustalenia to: porozumienie w sprawie długoterminowego celu redukcji emisji; zobowiązanie do natychmiastowego działania; oraz krótkiej listy krótko-, średnio- i długoterminowych środków redukcji.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych