PMK
Według rankingu opracowanego przez Transport & Environment (T & E) czołowe europejskie kraje żeglugowe dostały najniższe noty za swój wkład w rozmowy klimatyczne prowadzone przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).
Pięć najgorszych krajów UE w tym rankingu, w oparciu o pisemne i ustne wnioski złożone do IMO to Grecja, Cypr, Włochy, Portugalia i Chorwacja. Największe rejestry żeglugowe UE: Malta, Grecja i Cypr, otrzymywały niemal wyłącznie punkty ujemne, biorąc pod uwagę ich niemal całkowity brak ambicji w negocjacjach dotyczących klimatu.
Ranking pokazał również, że największe ambicje w oczyszczeniu środowiska w Europie mają Niemcy, Belgia i Francja. Za nimi uplasowała się Holandia, Hiszpania, Szwecja, a następnie Wielka Brytania, Dania, Luksemburg i Finlandia.
- Gdy Parlament Europejski zażądał w 2017 roku działań związanych z emisją spalin, wielkie europejskie państwa morskie krzyczały, że UE nie powinna regulować żeglugi, ponieważ wszyscy robili, co w ich mocy, aby załatwić sprawy w IMO. Ale te same państwa pracują teraz nad zahamowaniem postępu w sprawie porozumienia klimatycznego dotyczącego żeglugi - powiedział Faig Abbasov, oficer żeglugi z T & E.
Żegluga emituje 3% globalnego CO2 - a emisje zwiększają się z roku na rok - jednak pozostaje jednym z nielicznych sektorów gospodarki światowej bez celów redukcji emisji określonych dla poszczególnych sektorów. Oczekuje się, że IMO uzgodni plan ograniczenia emisji gazów cieplarnianych w żegludze na posiedzeniu komisji ds. środowiska w kwietniu 2018 r.
Kluczowe kwestie do ustalenia to: porozumienie w sprawie długoterminowego celu redukcji emisji; zobowiązanie do natychmiastowego działania; oraz krótkiej listy krótko-, średnio- i długoterminowych środków redukcji.
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku
Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?