ew
430 mln euro zostanie przeznaczone na pięć projektów infrastrukturalnych w Polsce - poinformowała w czwartek Komisja Europejska. Projekty mają przyczynić się do poprawy infrastruktury gospodarki wodnej, transportu miejskiego i zaopatrzenia w energię.
"Każde euro zainwestowane w ramach polityki spójności ma jeden cel - bezpośrednio i znacząco poprawić jakość życia obywateli europejskich, w tym przypadku Polaków. Dziś przyjęte projekty świadczą o tym lepiej niż słowa" - powiedziała unijna komisarz ds. polityki regionalnej Corina Cretu, przedstawiając listę projektów.
Pierwszy z nich, w wysokości 146 mln euro, posłuży do sfinansowania prac nad systemem gromadzenia i dystrybucji wody w Warszawie i na jej obrzeżach. Do systemu miejskiej gospodarki wodnej zostanie podłączonych ponad 12,5 tys. mieszkańców.
54,9 mln euro zostanie przekazane na budowę gazociągu między gminami Strachocina i Pogórska Wola w południowo-wschodniej części Polski. Projekt stanowi fragment zachodniej nitki głównego korytarza gazowego północ-południe i ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa energetycznego kraju.
72,7 mln euro przeznaczono na zapobieganie powodziom, ochronę ludności oraz dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego Kotliny Kłodzkiej, a także wspieranie turystyki w dorzeczu Odry.
65,7 mln euro przeznaczono na sfinansowanie rozszerzenia sieci tramwajowych i autobusowych, zakup pojazdów i poprawę systemu informacji dla pasażerów w Gdańsku.
Ponadto 90,3 mln euro przeznaczono na sfinansowanie rozwoju sieci tramwajowej i zakup pojazdów w 12 miastach Górnego Śląska. Według wstępnych szacunków z nowych form ekologicznego transportu skorzystają niemal 2 mln mieszkańców regionu.
Unijne fundusze spójności są przeznaczone dla państw członkowskich, których dochód narodowy brutto (DNB) na mieszkańca wynosi mniej niż 90 proc. średniego DNB w UE. Jego celem jest zredukowanie dysproporcji gospodarczych i społecznych oraz promowanie zrównoważonego rozwoju.
W ramach obecnego budżetu, na lata 2014-2020, z funduszy spójnościowych korzystają: Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Estonia, Grecja, Litwa, Łotwa, Malta, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia i Węgry.
Pula funduszy w wysokości 63,4 mld obejmuje inwestycje w transeuropejskie sieci transportowe, zwłaszcza wskazane przez UE priorytetowe projekty o znaczeniu ogólnoeuropejskim, oraz projekty przyczyniające się do poprawy stanu środowiska, w tym dotyczące poprawy wydajności energetycznej, wykorzystywania odnawialnych źródeł energii, rozwoju transportu kolejowego, wspierania transportu publicznego itd.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych