ew
Mam nadzieję, że będziemy robili jeszcze więcej, by Polaków ze Wschodu sprowadzić do kraju - podkreślił w środę marszałek Senatu Stanisław Karczewski. "Słabo wypadamy" na tle innych państw, Niemcy potrafili doprowadzić do powrotu prawie miliona swoich obywateli - przyznał.
Karczewski pytany w radiowej Jedynce o kwestie repatriacji i sprowadzania do kraju Polaków ze Wschodu, ocenił, że "słabo wypadamy" na tle innych państw. "Niemcy potrafili doprowadzić do powrotu prawie miliona swoich obywateli. My nie potrafiliśmy i nie możemy zrobić tego w stosunku do, podejrzewam, że kilkunastu tysięcy" - mówił. Jego zdaniem jest to "wielki wyrzut sumienia". "Bardzo zabiegamy, o jak największą liczbę Polaków, którzy mogliby wrócić do Polski" - zaznaczył marszałek.
Jak przypomniał, od roku obowiązuje ustawa repatriacyjna. "Jest ona na pewno takim szerszym otwarciem bramki, drzwi do Polski dla tych, którzy chcą wrócić" - podkreślił Karczewski. Wyraził też nadzieję, że "będziemy robili jeszcze więcej, żeby tych Polaków sprowadzić do Polski". "Czeka duża grupa w kolejce do powrotu" - powiedział.
Marszałek dodał, że jest zainteresowany zachęceniem do powrotu do kraju lekarzy i pielęgniarek polskiego pochodzenia. "Będziemy się starali ułatwić i przyspieszyć ścieżkę do nostryfikacji (dyplomu)" - zapewnił.
Obowiązująca od 1 maja 2017 r. nowelizacja ustawy repatriacji wprowadza nowe formy pomocy finansowej dla repatriantów oraz ułatwia powrót i osiedlania się w Polsce osobom polskiego pochodzenia. Chodzi o osoby zesłane lub deportowane przez władze ZSRR do: Armenii, Azerbejdżanu, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Tadżykistanu, Turkmenistanu, Uzbekistanu lub azjatyckiej części Federacji Rosyjskiej, a także potomków tych osób.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych