21 kwietnia br. w siedzibie Rady Miasta odbyła się prezentacja „Strategii Rozwoju Terenów Nadwodnych”.
W swojej strategii holenderscy eksperci ( m.in. z Ministerstwa Spraw Ekonomicznych Holandii wraz z Konsulem Honorowym), współpracujący z polskimi hydrologami, zaprezentowali ważne punkty, na których miasto powinno skoncentrować się w kwestiach strategicznego planowania.
Najważniejsze tereny, zgodnie z dokumentem, to Nowy Port i Historyczne Centrum Miasta. Te miejsca, zdaniem Holendrów, narażone są na działania związane z powodziami i zmianami klimatycznymi. Miasto powinno zdefinować te obszary jako priorytetowe ze względu przemysłowego umiejscowienia jak i historycznego, oraz dołożyć wszelkich starań, by zabezpieczyć je przed zagrożeniami. Istotne są także kwestie zapewnienia bezpieczeństwa wodnego i ekonomicznego: celem jest zrównoważony rozwój, rewaloryzacja i właściwe zagospodarowanie.
Strategia przygotowana przez Holendrów powstała dzięki uzyskanej w 2013 roku od holenderskiego rządu bezzwrotnej dotacji w ramach Partnerstwo dla Wody.
Od początku 2014 roku Urząd Miejski w Gdańsku we współpracy z Partnerami z KuiperCompagnons i Arcadis, skupiał się na przeprowadzaniu badań i warsztatów, odbywały się też konsultacje z instytucjami, które zajmują się planowaniem przestrzennym i zagospodarowywaniem terenów morskich.
Gdańsk może wykorzystać swój potencjał dzięki tak dobremu umiejscowieniu nadrzecznemu, licznym potokom i strumieniom w obszarach priorytetowych, a rekomendacje zostaną wziętę pod uwagę przy przygotowywaniu przez gdańskich ekspertów „Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gdańska”.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych