pc
W Hiszpanii jest już ponad 7 tys. dzieci-migrantów pozbawionych opieki rodziców - wynika z szacunków policji, na które we wtorek powołuje się dziennik "ABC". Nieletni przybyli do Hiszpanii m.in. przez afrykańskie enklawy tego kraju: Ceutę i Melillę.
Według gazety największy wzrost liczebności takich niepełnoletnich zanotowano w Madrycie: od 2015 r. ich liczba zwiększyła się ze 125 do około 1000.
Stołeczny dziennik wskazuje, że nagły wzrost liczby samotnych dzieci-migrantów wynika z przyjęcia w czerwcu przez rząd Pedro Sancheza statku Aquarius. Dryfujący na Morzu Śródziemnym okręt z ponad 600 afrykańskimi migrantami został wpuszczony przez władze Hiszpanii, po odmowie przyjęcia tej jednostki przez Włochy i Maltę.
We wtorek rząd Sancheza poinformował, że w związku z zatłoczeniem w młodzieżowych ośrodkach noclegowych i policyjnych komisariatach Hiszpania wybuduje sześć centrów pobytu dla niepełnoletnich migrantów. Placówki takie powstaną w Katalonii.
Georgina Oliva, odpowiedzialna za sprawy dotyczące młodzieży w autonomicznym rządzie Katalonii, potwierdziła, że do nowych ośrodków trafią niepełnoletni migranci, którzy dotarli do Hiszpanii z terytorium Maroka.
31 sierpnia rząd Hiszpanii przedstawił plan uruchomienia nowych centrów tzw. stałego pobytu dla uchodźców. Dwie takie placówki działają już w miejscowości Chiclana na południu i w Meridzie na wschodzie kraju.
Zgodnie z zapowiedziami socjalistycznego rządu Sancheza do października br. Hiszpania przyjmie łącznie 5349 uchodźców. W nowych stałych ośrodkach dla uchodźców zostanie zakwaterowanych ponad 1100 migrantów.
Ze statystyk rządu Hiszpanii wynika, że w tym roku nielegalnie dostało się do tego kraju 29,6 tys. migrantów, czyli ponad dwa razy więcej niż w okresie styczeń-lipiec 2017 r. Do Ceuty przybyło w tym roku bez ważnych dokumentów blisko 1400 obcokrajowców.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych