ew
Grupa Lotos planuje utworzyć fundusz Corporate Venture Capital (CVC) o szacowanej wartości 40-50 mln euro. Spółka poinformowała, że rozpoczęła proces wyboru zespołu zarządzającego, z którym planuje jeszcze w tym roku uruchomić fundusz.
Utworzenie celowego funduszu wspierającego wdrażanie innowacji przydatnych w działalności Lotosu jest jedną z inicjatyw rozwojowych, wskazaną w Strategii Grupy na lata 2017-2022.
Grupa Lotos w środę poinformowała w komunikacie, że „rozpoczęła proces wyboru zespołu zarządzającego, z którym planuje uruchomić fundusz Corporate Venture Capital (CVC) o szacowanej wartości 40-50 mln euro”. Po wyborze zespołu, co planowane jest na połowę 2018 roku, Grupa Lotos oraz wybrany, niezależny zespół zarządzający mają złożyć wspólną aplikację w Polskim Funduszu Rozwoju. Uruchomienie funduszu planowane jest na drugą połowę bieżącego roku.
Cytowany w komunikacie wiceprezes Zarządu ds. Strategii i Rozwoju Grupy Lotos S.A., Mateusz Aleksander Bonca wierzy, że „profesjonalnie zarządzany fundusz CVC w połączeniu z doświadczeniem oraz wiedzą ekspercką pracowników Grupy Kapitałowej Lotos pozwoli w pełni wykorzystać potencjał płynący ze współpracy firmy ze start-upami”. Ocenił, że „dla sukcesu przedsięwzięcia kluczowa będzie rola infrastruktury technologicznej i laboratoryjnej spółki, którą Lotos wykorzysta m.in. do prowadzenia testów wdrożeniowych”.
Spółka poinformowała, że rozpoczęcie procesu wyboru zespołu poprzedziły otwarte konsultacje rynkowe w kraju i za granicą. Lotos informował o tym w grudniu ubiegłego roku na swoim firmowym profilu na portalu społecznościowym LinkedIn. W spółce utworzony został zespół dedykowany przedsięwzięciu. W ramach konsultacji przeprowadzone zostały rozmowy z menedżerami zarządzającymi funduszami typu venture capital lub private equity.
Lotos to polska grupa kapitałowa, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. Wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Należy do niego zlokalizowana w Gdańsku, jedna z najnowocześniejszych europejskich rafinerii. Lotos zaopatruje w paliwa prawie jedną trzecią polskiego rynku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych