pc
Prezydent Francji Emmanuel Macron oświadczył we wtorek w Calais, że nie dopuści, by w tym nadmorskim mieście powstała kolejna "dżungla", jak nazywano zlikwidowane tam wcześniej prowizoryczne obozowisko migrantów.
W przemówieniu do przedstawicieli sił bezpieczeństwa francuski prezydent zapowiedział, że surowo karani będą policjanci stosujący nadmierną siłę wobec migrantów, jednak ocenił jako kłamliwe oskarżenia niektórych organizacji pomocowych pod adresem policji o brutalność.
Macron domagał się też od Wielkiej Brytanii, by przyjęła więcej nieletnich migrantów podróżujących w pojedynkę. Francja domaga się od Wielkiej Brytanii większego partycypowania w kosztach związanych z ochroną wspólnej granicy obu państw oraz przyjmowania większej liczby osób starających się o azyl.
"Każdy musi to wiedzieć: Francja robi wszystko, by uniemożliwić nielegalny wjazd do Wielkiej Brytanii" - podkreślił Macron. "Calais nie jest tylną furtką do Anglii" - dodał.
W czwartek Macron ma się spotkać z brytyjską premier Theresą May w Sandhurst na zachód od Londynu.
W portowym Calais na północy Francji przez wiele miesięcy funkcjonowało dzikie obozowisko migrantów, z którego tysiące przybyszów próbowało przeprawić się do Wielkiej Brytanii przez kanał La Manche. W październiku 2016 roku obozowisko zostało zlikwidowane, a jego mieszkańców rozdzielono do ośrodków w różnych częściach kraju, gdzie czekają na rozpatrzenie wniosków o azyl. Obecnie w Calais koczuje kilkuset migrantów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych