pc
Turcja realizuje projekt mający na celu połączenie Europy i Azji korytarzem tranzytowym; chcemy, by był on jednym z głównych, uzupełniających, elementów chińskiej koncepcji Pasa i Szlaku - mówił w niedzielę w Pekinie prezydent Turcji Recep Tayyip Erdogan.
Turecki przywódca podczas inauguracji Forum Pasa i Szlaku powiedział, że Turcja jako kraj położony na styku Europy i Azji odgrywa znaczącą rolę na jedwabnym szlaku. "Chińska inicjatywa dobrze wpisuje się w turecki projekt Korytarza Środkowego (ang. Middle Corridor - PAP), który ma na celu połączenie Europy z Azją Centralną i Chinami przez Anatolię" - powiedział prezydent Turcji.
"Dlatego chcemy pracować wspólnie z Chinami i innymi krajami leżącymi na szlaku" - podkreślił Erdogan. "Chcemy, by projekt Korytarza Środkowego stał się jednym z głównych i uzupełniających elementów inicjatywę Pasa i Szlaku. Poczyniliśmy już kroki w tym kierunki poprzez szereg projektów zrealizowanych w Turcji i regionie.
Wymienił m.in. połączenie kolejowe łączące Baku i Tbilisi z tureckim miastem Kars, które - jak podkreślił prezydent Turcji - zacznie działać w przeciągu kilku miesięcy. "To będzie oznaczać osiągnięcie ważnego etapu projektu" - zaznaczył.
Forum Pasa i Szlaku, poświęcone chińskiej koncepcji rozwijania połączeń infrastrukturalnych, zainaugurował w niedzielę w Pekinie prezydent Chin Xi Jinping. Obok Erdogana głos zabrali także prezydent Rosji Władimir Putin i sekretarz generalny ONZ Antonio Guterres.
W Forum w Pekinie bierze udział blisko 30 przywódców z całego świata, wśród nich jest szefowa polskiego rządu Beata Szydło.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych