pc
EUR/PLN może oscylować w przedziale 4,2950-4,3150 do końca tego tygodnia – uważają ekonomiści. Oczekują wzrostów dochodowości krajowego długu skarbowego – do 2,92 proc. na długim końcu krzywej.
„Spodziewam się, że do końca tego tygodnia para EUR/PLN będzie oscylować wokół poziomu 4,2950-4,3150, a w dłuższej perspektywie, na koniec czerwca wyniesie 4,29” – powiedział PAP Biznes analityk Millennium Banku Mateusz Sutowicz.
Analityk Banku Millenium wskazał, że jego zdaniem uwaga inwestorów w najbliższym czasie będzie koncentrować się m.in. na środowych, wieczornych +minutkach+ Fed oraz czwartkowych odczytach PMI, zwłaszcza z gospodarki niemieckiej.
„Oczekuję, że EUR/USD do końca tego tygodnia utrzyma się na poziomie 1,11-1,12, a w perspektywie na koniec czerwca wyniesie 1,1250” – powiedział Sutowicz.
Jednocześnie dodał, że w najbliższych tygodniach inwestorzy będą zwracać uwagę na czerwcowe posiedzenie FOMC oraz spotkanie grupy G20 w Osace.
W czwartek inwestorzy poznają m.in. dane GUS o krajowej sprzedaży detalicznej. Ekonomiści ankietowani przez PAP Biznes szacują, że wskaźnik wyniósł w kwietniu 9,9 proc. rdr po 3,1 proc. w marcu.
RYNEK DŁUGU
„Uważam, że rentowności polskich SPW nieco wzrosną do końca tygodnia. W przypadku obligacji 10-letnich spodziewam się, że zakończymy tydzień na poziomie 2,92 proc.” – powiedział PAP Biznes analityk Millennium Banku Mateusz Sutowicz.
Na czwartek Ministerstwo Finansów zaplanowało przetarg zamiany obligacji.
We wtorek resort finansów poinformował, że na przetargu zamiany 23 maja sprzeda papiery OK0521, PS1024, WZ0525, WZ0528 i DS1029, a odkupi PS0719, DS1019, WZ0120 i PS0420.
„Podaż może wynieść ok. 5 mld zł, tak żeby wyjść na trzy czwarte potrzeb pożyczkowych państwa na ten rok” – dodał Mateusz Sutowicz.
Na rynkach bazowych bez istotnych zmian. Rentowność amerykańskich 10-letnich obligacji wynosi 2,396 proc., a niemieckich -0,087 proc.
Największe takie zamówienie w historii? Qatar Energy zamawia 18 wielkich gazowców za 6 mld dolarów
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego