pc
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przejęła nadzór właścicielski nad spółkami podlegającymi pod rozwiązane ministerstwa: rozwoju oraz infrastruktury i budownictwa - poinformowało PAP Biznes Centrum Informacyjne Rządu.
W zeszłym tygodniu minister inwestycji i rozwoju, Jerzy Kwieciński poinformował na konferencji, że premier objął osobisty nadzór nad strategicznymi spółkami m.in.: PFR, PKO BP i GPW.
W odpowiedzi na pytania PAP Biznes dot. listy spółek pod nadzorem premiera, Centrum Informacyjne Rządu napisało, że "związku z rekonstrukcją składu Rady Ministrów, a w konsekwencji likwidacją Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa uprawnienia przysługujące Skarbowi Państwa w spółkach, które zgodnie z Załącznikiem do Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wykazu spółek, w których prawa z akcji Skarbu Państwa wykonują inni niż Prezes Rady Ministrów członkowie Rady Ministrów, pełnomocnicy Rządu lub państwowe osoby prawne (Dz. U z 2017, poz. 10 z póz. zm.) były powierzone wyżej wymienionym Ministrom są obecnie wykonywane bezpośrednio przez Prezesa Rady Ministrów".
Ze wspomnianego dokumentu wynika, że KPRM sprawuje obecnie nadzór m.in. nad takimi spółkami jak: Agencja Rozwoju Przemysłu, Bond Spot, Giełda Papierów Wartościowych, Grupa Azoty, PKO BP, PKP PLK, PKP SA, Poczta Polska, Polski Fundusz Rozwoju, Polski Holding Nieruchomości, Polskie Linie Lotnicze LOT, Powszechny Zakład Ubezpieczeń.
CIR zaznaczyło jednak, że spółki te będą podlegać pod KPRM "do czasu ewentualnego ponownego przekazania uprawnień właściwym członkom Rady Ministrów".
Dodano, że komórką, która zajmuje się nadzorem właścicielskim, jest Departament Skarbu Państwa, który zaś nadzoruje sekretarz stanu w KPRM, Maciej Małecki.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych