pc
Do sądu trafił akt oskarżenia ws. korupcji z udziałem egzaminatorów okręgowych związków motorowodnych i narciarstwa wodnego. Obejmuje on siedem osób, w tym trzech egzaminatorów, łącznie zawiera 115 zarzutów, w tym 111 korupcyjnych.
Śledztwo w tej sprawie prowadzili funkcjonariusze Wydziału dw. z Korupcją Komendy Wojewódzkiej w Gorzowie Wlkp. pod nadzorem Prokuratury Okręgowej w Zielonej Górze. Akt oskarżenia skierowano do Sądu Rejonowego w Zielonej Górze - poinformował w poniedziałek rzecznik lubuskiej policji Marcin Maludy.
Według ustaleń śledczych w 2015 r. w okręgowych związkach motorowodnych i narciarstwa wodnego w Zielonej Górze i Warszawie egzaminatorzy, od osób ubiegających się o patent sternika, przyjmowali łapówki w kwotach od kilkuset do tysiąca.
"Miały one być zapłatą za przeprowadzony wcześniej kurs przygotowawczy i zdanie egzaminu. Podczas egzaminów niektórym zdającym udostępniane były szablony z prawidłowymi odpowiedziami, a niektórzy w ogóle nie brali udziału w egzaminach" – powiedział Maludy.
Ponadto jednemu z podejrzanych egzaminatorów zarzucono, że jako inspektor Nadzoru Technicznego Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego przyjmował łapówki w zamian za wydanie zaświadczeń o przeprowadzeniu przeglądów technicznych łodzi motorowodnych bez sprawdzenia ich stanu technicznego.
"W wyniku przestępczego procederu instruktorzy mogli się bezprawnie wzbogacić nawet o 70 tys. zł. Aktem oskarżenia zostały objęte jeszcze cztery osoby pod zarzutami pomocnictwa przy przyjmowaniu korzyści majątkowych przez jednego z egzaminatorów oraz poświadczania nieprawdy w protokołach komisji egzaminacyjnych" – powiedział Maludy.
Dodał, że na poczet przyszłych kar prokuratura zabezpieczyła mienie oskarżonych o wartości 100 tys. zł.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi