pc
Do sądu trafił akt oskarżenia ws. korupcji z udziałem egzaminatorów okręgowych związków motorowodnych i narciarstwa wodnego. Obejmuje on siedem osób, w tym trzech egzaminatorów, łącznie zawiera 115 zarzutów, w tym 111 korupcyjnych.
Śledztwo w tej sprawie prowadzili funkcjonariusze Wydziału dw. z Korupcją Komendy Wojewódzkiej w Gorzowie Wlkp. pod nadzorem Prokuratury Okręgowej w Zielonej Górze. Akt oskarżenia skierowano do Sądu Rejonowego w Zielonej Górze - poinformował w poniedziałek rzecznik lubuskiej policji Marcin Maludy.
Według ustaleń śledczych w 2015 r. w okręgowych związkach motorowodnych i narciarstwa wodnego w Zielonej Górze i Warszawie egzaminatorzy, od osób ubiegających się o patent sternika, przyjmowali łapówki w kwotach od kilkuset do tysiąca.
"Miały one być zapłatą za przeprowadzony wcześniej kurs przygotowawczy i zdanie egzaminu. Podczas egzaminów niektórym zdającym udostępniane były szablony z prawidłowymi odpowiedziami, a niektórzy w ogóle nie brali udziału w egzaminach" – powiedział Maludy.
Ponadto jednemu z podejrzanych egzaminatorów zarzucono, że jako inspektor Nadzoru Technicznego Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego przyjmował łapówki w zamian za wydanie zaświadczeń o przeprowadzeniu przeglądów technicznych łodzi motorowodnych bez sprawdzenia ich stanu technicznego.
"W wyniku przestępczego procederu instruktorzy mogli się bezprawnie wzbogacić nawet o 70 tys. zł. Aktem oskarżenia zostały objęte jeszcze cztery osoby pod zarzutami pomocnictwa przy przyjmowaniu korzyści majątkowych przez jednego z egzaminatorów oraz poświadczania nieprawdy w protokołach komisji egzaminacyjnych" – powiedział Maludy.
Dodał, że na poczet przyszłych kar prokuratura zabezpieczyła mienie oskarżonych o wartości 100 tys. zł.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych