ew
Projekty infrastrukturalne mające poprawić połączenia na Bałkanach, dywersyfikacja dostaw gazu oraz poparcie dla integracji Serbii w UE były głównymi tematami piątkowego spotkania premierów Bułgarii, Grecji i Rumunii oraz prezydenta Serbii w Ewksinogradzie.
Premierzy Grecji i Bułgarii, Aleksis Cipras i Bojko Borisow, poinformowali po rozmowach o gotowości do powołania wspólnego przedsiębiorstwa, które ma budować linię kolejową i drogę łączące port Aleksandrupoli na wschodzie Grecji z oddalonym o ok. 200 km Burgas na wschodzie Bułgarii.
Wśród tematów rozmów znalazł się interkonektor gazowy między Bułgarią i Grecją, przez który Bułgaria będzie mogła otrzymywać gaz z terminalu LNG, który powstanie w Aleksandrupoli. W przyszłości port ten ma stać się częścią projektu EastMed - projektu rurociągu, który ma transportować gaz z izraelskich i cypryjskich złóż do wybrzeża Grecji i Włoch.
Obecny na piątkowym spotkaniu premier Izraela Benjamin Netanjahu podkreślił, że dla jego kraju ważne jest rozpoczęcie eksportu ropy oraz że Bułgaria może liczyć na dostawy z tego surowca. Przedsięwzięcie jest w fazie przedprojektowej.
Premier Rumunii Viorica Dancila kładła nacisk na rozwój tzw. strategii dunajskiej, mającej na celu ożywienie współpracy gospodarczej i politycznej między krajami leżącymi nad Dunajem oraz przekształcenie tej rzeki w ważny korytarz transportowy między wschodnią a zachodnią częścią Europy.
Szefowie rządów Bułgarii, Grecji i Rumunii wyrazili poparcie dla europejskiej integracji Serbii. Następne ich spotkanie odbędzie się w Belgradzie.
Liderzy czterech państw bałkańskich poinformowali o zamiarze wspólnego kandydowania na gospodarza mistrzostw świata w piłce nożnej w 2030 r.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych