PMK
Regulacja bezzałogowej żeglugi będzie głównym tematem 99 sesji Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). IMO chce zapewnić bezpieczne wejście tych jednostek na rynek.
IMO powinna podjąć aktywną rolę w tej kwestii, biorąc pod uwagę szybki rozwój technologiczny związany z wprowadzeniem do żeglugi autonomicznych statków. Podczas sesji ten problem zostanie rozpatrzony bardzo szczegółowo. Poruszane będą zagadnienia związane z elementem ludzkim, bezpieczeństwem, zabezpieczeniami, interakcją z portami, pilotażem, reakcją na incydenty i ochroną środowiska morskiego.
Duński Urząd Morski (DMA) potwierdził, że światowy przemysł potrzebuje międzynarodowych regulacji, aby ułatwić korzystanie z autonomicznych statków.
- Rozpoczęliśmy pierwsze projekty z autonomicznymi statkami i zatwierdziliśmy pierwsze witryny testowe w Danii. Innymi słowy, rozwój jest szybki w tej dziedzinie i konieczne jest przyspieszenie regulacji międzynarodowej. Dlatego tak ważne jest, aby IMO zaczęła przygotowywać podstawy takiej regulacji - wyjaśnił Andreas Nordseth, dyrektor generalny DMA.
Oprócz autonomicznej regulacji statków, IMO omówi bezpieczeństwo na morzu w Arktyce i Antarktyce, a także inne kwestie. Spotkanie odbędzie się w siedzibie IMO w Londynie 16-25 maja.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku