PMK
Regulacja bezzałogowej żeglugi będzie głównym tematem 99 sesji Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO). IMO chce zapewnić bezpieczne wejście tych jednostek na rynek.
IMO powinna podjąć aktywną rolę w tej kwestii, biorąc pod uwagę szybki rozwój technologiczny związany z wprowadzeniem do żeglugi autonomicznych statków. Podczas sesji ten problem zostanie rozpatrzony bardzo szczegółowo. Poruszane będą zagadnienia związane z elementem ludzkim, bezpieczeństwem, zabezpieczeniami, interakcją z portami, pilotażem, reakcją na incydenty i ochroną środowiska morskiego.
Duński Urząd Morski (DMA) potwierdził, że światowy przemysł potrzebuje międzynarodowych regulacji, aby ułatwić korzystanie z autonomicznych statków.
- Rozpoczęliśmy pierwsze projekty z autonomicznymi statkami i zatwierdziliśmy pierwsze witryny testowe w Danii. Innymi słowy, rozwój jest szybki w tej dziedzinie i konieczne jest przyspieszenie regulacji międzynarodowej. Dlatego tak ważne jest, aby IMO zaczęła przygotowywać podstawy takiej regulacji - wyjaśnił Andreas Nordseth, dyrektor generalny DMA.
Oprócz autonomicznej regulacji statków, IMO omówi bezpieczeństwo na morzu w Arktyce i Antarktyce, a także inne kwestie. Spotkanie odbędzie się w siedzibie IMO w Londynie 16-25 maja.
Rozliczenia marynarzy: Chiny, od 2024 roku zmiana umowy podatkowej
Raportowanie ESG: diabeł tkwi w szczegółach - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
MRiRW: potrzebne są zrównoważone działania dotyczące Morza Bałtyckiego
Czarter na podróż – okres ładowania (laytime)
OZE: Strategia czy jej brak w zakresie cyberbezpieczeństwa RP na morzu?
Najważniejsze terminy dla marynarza z perspektywy prawa podatkowego