pc
Od 73 mln zł do 103,1 mln zł – to przedział cenowy ofert na budowę mostu przez Odrę w Milsku wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282. Do przetargu stanęło 10 firm. To jedna z największych samorządowych inwestycji drogowych ostatnich lat w Lubuskiem.
Wartość projektu w ogłoszonym w kwietniu przetargu nieograniczonym oszacowano na ok. 109 mln zł.
Celem inwestycji jest poprawa układu komunikacyjnego w centralnej części regionu, gdyż funkcjonująca w Milsku przeprawa promowa powoduje olbrzymie utrudnienia. Na tym odcinku brakuje mostów drogowych przez Odrę. Dwa najbliższe – w Nowej Soli i Cigacicach – dzieli w linii prostej 27 km.
– Jest duże zainteresowanie firm. To daje gwarancję dobrego wyboru. Proponowane ceny są niższe od naszych szacunków. Wygląda na to, że starczy też pieniędzy na obwodnicę Droszkowa. Będziemy mogli więc wykonać obwodnicę w całości – powiedziała marszałek woj. lubuskiego Elżbieta Anna Polak.
Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń, w tym zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a następnie wykonania robót.
Zgodnie ze wstępnym harmonogramem Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, podpisanie umowy z wyłonionym w przetargu wykonawcą planowane jest na wrzesień tego roku, a czas realizacji inwestycji to 42 miesiące (prace projektowe i budowlane – PAP).
W ramach zadania powstanie ok. 9 km nowej drogi wojewódzkiej o szerokość jezdni 7 m, każdy pas ruchu po 3,5 m. Pięcioprzęsłowy most będzie miał długość ok. 380 m. Wzdłuż drogi będzie wybudowana ścieżka pieszo-rowerowa.
Inwestycja zostanie sfinansowana z funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 (97,9 mln zł) i budżetu państwa (11 mln zł).
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych