ew
W ostatnią sobotę (04.04.2020), miało miejsce pierwsze w historii zawinięcie własnego statku ONE do Trójmiasta. Dotychczas kontenery ONE przypływały do gdyńskiego terminala GCT na feederach komercyjnych bądź należących do partnerów z sojuszu. Tym razem, w obliczu dynamicznego (mimo zagrożenia epidemicznego) wzrostu wolumenów, zdecydowano się na „testowe” zawinięcie własnym tonażem.
Kontenerowcem, który można było zaobserwować w weekend w Gdyni był MV Wes Gesa o długości 152 m i szerokości 23 m. Jednostka została zbudowana w 2012 roku i pływa pod cypryjską banderą.
Zwyczajowo, statek zatrudniony jest w serwisie feederowym Ibesco w rotacji: Leixoes – Lisbon – London – Rotterdam – Antwerp – Aarhus – Gotheborg. Jak przyznają przedstawiciele gdyńskiego GCT: "Wyjątkowo, ze względu na rosnące wolumeny oraz wolny czas w podstawowym grafiku, kontenerowiec zawinął też do Gdyni, między Antwerpią a Aarhus".
Podczas ośmiogodzinnego postoju w GCT, jednostka została obsłużona przez 2 suwnice STS.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 55,33 $ | baryłka | -1,53% | 09:55 |
Cyna | 21740,00 $ | tona | 0,65% | 20 sty |
Cynk | 2684,00 $ | tona | 1,21% | 20 sty |
Aluminium | 1976,00 $ | tona | 1,28% | 20 sty |
Pallad | 2366,50 $ | uncja | -0,08% | 09:55 |
Platyna | 1117,30 $ | uncja | -1,71% | 09:55 |
Srebro | 25,55 $ | uncja | -1,73% | 09:55 |
Złoto | 1861,10 $ | uncja | -0,47% | 09:55 |