Na terenach objętych powodzią zniszczonych lub uszkodzonych zostało ponad 10 tys. obiektów, a 746 zagraża lub może stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa - poinformował w czwartek Główny Urząd Nadzoru Budowlanego (GUNB).
Jak przekazał GUNB, łącznie na terenach województw: dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego i lubuskiego pracuje ponad 450 pracowników nadzoru budowlanego. W ciągu dwóch ostatnich tygodni ocenili oni ponad 12,5 tys. obiektów.
"Najważniejsze jest bezpieczeństwo, dlatego tak istotna jest sprawna i rzetelna ocena, czy zalane budynki nie stwarzają zagrożenia i można je użytkować w pierwszych dniach i tygodniach po powodzi. Zaangażowanych w te działania mamy ponad 450 inspektorów z całego kraju, którzy pozostają w stanie mobilizacji" – poinformowała Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego Dorota Cabańska.
Inspektorzy GUNB ocenili m.in. stan 6 tys. 711 budynków mieszkalnych jednorodzinnych, 1 tys. 687 budynków mieszkalnych wielorodzinnych, 455 budynków użyteczności publicznej, 2 tys. 74 budynki gospodarczo-inwentarskie i przemysłowo-magazynowe, 538 mostów i wiaduktów i 115 obiektów hydrotechnicznych.(PAP)
pif/ pad/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych