86 proc. Polaków sądzi, że plan odbudowy pozwoli na szybsze wyjście z kryzysu – wynika z opublikowanego w piątek badania Eurobarometru. To więcej niż średnia dla całej Europy, gdzie wiarę w unijną strategię ożywienia gospodarczego podziela 72 proc. obywateli.
Najnowsze badanie przeprowadzone przez Kantar na zlecenie Parlamentu Europejskiego pokazało, że Polscy respondenci wykazują duży poziom zaufania do Unii Europejskiej: 48 proc. uważa, że sytuacja na poziomie europejskim zmierza w dobrym kierunku (średnia europejska: 39 proc.), a 86 proc. (w porównaniu do 72 proc. wszystkich obywateli UE) sądzi, że plan odbudowy pozwoli na szybsze wyjście z kryzysu. „Zupełnie pozytywny” obraz UE ma 48 proc. Polaków, co jest wynikiem o 11 punktów procentowych wyższym niż średnia europejska.
Polacy patrzą na swoją przyszłość nieco bardziej pesymistycznie niż przeciętny Europejczyk: 30 proc. badanych przewiduje, że ich sytuacja ekonomiczna pogorszy się w ciągu nadchodzącego roku (w porównaniu do średniego wyniku 24 proc.). Niemal taka sama liczba respondentów (52 proc. w Polsce i 53 proc. w Europie) sądzi, że sytuacja gospodarcza ich kraju również się pogorszy.
Podobnie jak pozostali Europejczycy, Polacy uważają walkę z ubóstwem i nierównościami (38 proc.) za najważniejsze zadanie Parlamentu Europejskiego, na kolejnym miejscu stawiając dostęp do bezpiecznej żywności w przystępnej cenie dla obywateli i dobre warunki życia dla rolników (27 proc.). Również podobnie jak pozostali Europejczycy chcą, aby Parlament bronił podstawowych wartości, jakimi są prawa człowieka na świecie (49 proc.) oraz równość kobiet i mężczyzn (40 proc.). Oprócz tego 57 proc. respondentów z Polski chce, aby Parlament Europejski odgrywał ważniejszą rolę w przyszłości.
W badaniu przeprowadzonym w Polsce w okresie pomiędzy listopadem a grudniem 2020 roku wzięło udział 1 019 badanych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych