Niemiecki Wintershall Dea zainwestował 730 mln euro w projekt Nord Stream 2; dalsze transze finansowe nie są planowane - poinformował koncern w raporcie za czwarty kwartał 2020 r., opublikowanym w środę.
Koncern przypomina, że bierze udział w projekcie Nord Stream 2, wraz z innymi firmami zachodnimi, jako inwestor finansowy, a nie akcjonariusz projektu. Dotąd przekazane wpłaty wyniosły 730 mln euro i zostały zakończone przed przyjęciem amerykańskiej ustawy CAAATSA ("Ustawa o Przeciwdziałaniu Przeciwnikom Ameryki poprzez Sankcje") - głosi raport. Dalsze wypłaty nie są planowane - dodaje Wintershall Dea.
W raporcie wskazano też, że koncern nie zgadza się z decyzją polskiego UOKiK, który w październiku 2020 r. nałożył grzywny na koncerny uczestniczące w projekcie Nord Stream 2. 5 listopada 2020 r. Wintershall Dea odwołał się od tej decyzji w sądzie w Polsce. "Oczekujemy, że rozpatrzenie apelacji zajmie od trzech do pięciu lat" - zapowiedziano w raporcie.
Wintershall Dea zaznacza, że działania USA związane z sankcjami wobec Nord Stream 2 mogą wpłynąć na termin zbudowania gazociągu. Nie jest też wykluczone, że nastąpią kolejne sankcje - przyznano w raporcie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych