Budowa promu w Szczecinie to katastrofa pokazująca, że partia rządząca szumnie zapowiadająca odbudowę polskiego przemysłu stoczniowego na tym polu ponosi totalną porażkę - powiedział dziś marszałek Senatu Tomasz Grodzki.
Marszałek Senatu pytany był na czwartkowym briefingu o budowę promu w Szczecinie, który był zapowiadany przez PiS.
- Z dumą reprezentuję Szczecin i Police jako mój okręg wyborczy. Jeżeli chodzi o prom, to zapraszałbym tych polityków partii rządzącej, którzy wściekle atakują prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego za "Czajkę", aby się wybrali do Szczecina i zobaczyli tą katastrofę pod postacią tak zwanej stępki pod budowę promu. Od trzech lat ona rdzewieje, zajmuje największą pochylnię i nic się tam nie dzieje - odpowiedział Grodzki.
- Pamiątkową tabliczkę, którą przybijał premier Mateusz Morawiecki, ktoś, że tak powiem, podwędził. I to jest jedyne dokonanie w związku z tym promem - dodał marszałek.
W jego ocenie, "jest to katastrofa pokazująca, że partia rządząca szumnie zapowiadająca odbudowę polskiego przemysłu stoczniowego na tym polu ponosi totalną porażkę".
W czerwcu minęły trzy lata od położenia w stoczni w Szczecinie stępki pod budowę nowego promu samochodowo-pasażerskiego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Jednostka jest budowana przez Morską Stocznię Remontową Gryfia, na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Prom budowany na pochylni Wulkan w Szczecińskim Parku Przemysłowym miał zostać przekazany armatorowi, zgodnie z początkowymi zapowiedziami, w 2020 r.(PAP)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych