Francuski sąd nakazał w środę krajowej agencji celnej zwolnić objęty europejskimi sankcjami i skonfiskowany jacht, należący do rosyjskiego miliardera Aleksieja Kuźmiczewa. Zdaniem sądu podczas przejmowania jednostki służby celne dopuściły się błędów proceduralnych. O procesie informowaliśmy wcześniej.
Francuscy agenci celni przejęli 27-metrowy jacht La Petite Ourse 16 marca po tym, gdy jego właściciel Kuźmiczew, jeden z głównych udziałowców rosyjskiego Alfa Banku, został objęty sankcjami UE za powiązania z prezydentem Rosji Władimirem Putinem.
Sąd apelacyjny w Paryżu orzekł w środę, że celnicy nie przestrzegali właściwych procedur, kiedy wchodzili na statek, który był zacumowany w mieście Antibes na Lazurowym Wybrzeżu. Agenci rzekomo bezprawnie powołali się na dochodzenie w sprawie oszustwa, kiedy przedstawili się władzom stoczni, co zgodnie z francuskim prawem zezwala organom celnym na przeszukanie statku.
Kuźmiczew pozwał do sądu francuskie władze w celu odzyskania dostępu do swoich dwóch jachtów, które znajdują się we Francji, La Petite Ourse i La Petite Ourse II.
Mimo korzystnego orzeczenia sądu, rosyjski oligarcha, jako osoba objęta sankcjami, której aktywa są zamrożone, nie może wypłynąć swoim jachtem poza francuskie wody terytorialne, ale może używać go na wodach francuskich.
"Wewnątrz Francji wolno mu się poruszać, czy to pieszo, konno, samochodem czy łodzią” – powiedział prawnik rosyjskiego oligarchy Philippe Blanchetier.
Sąd nakazał też francuskim celnikom wypłacić Kuźmiczewowi 10 tys. euro odszkodowania.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych