Końcówka miesiąca lutego to obserwowana bardzo duża aktywność w zakresie kupna – sprzedaży tankowców. Wynika to wprost z sytuacji na rynku przewozów ropy naftowej a także jej produktów. Całkowicie przeorientowane szlaki żeglugowe transportu tego surowca i jego pochodnych a także wpływ sankcji na międzynarodowy handel morski, to wszystko rzutuje na inwestycje w tym segmencie. Zmniejszała się za to aktywność w segmencie jednostek masowych, co wynika przede wszystkim z słabych perspektyw dla tego rynku w najbliższym czasie.
W tygodniu 7 zrealizowano dwanaście transakcji jednostek z drugiej ręki na kwotę 343 mln USD. Jednocześnie zezłomowano pięć masowców o łącznej nośności 353,334 ton. Był to wzrost liczony tydzień do tygodnia i wynoszący 400%. W tym samym czasie nie zaraportowano też żadnych nowych zamówień.
W tygodniu 8 doszło do jedenastu transakcji kupna – sprzedaży jednostek używanych na kwotę około 155,5 mln USD. Doszło do dwóch złomowań o łącznej wielkości 109,907 DWT. Jeśli chodzi o nowe zamówienia, to złożono ich pięć. Łączna nośność zakontraktowanych jednostek wyniosła 327,500 ton. Zainwestowany w te kontrakty kapitał łącznie oszacowany został na kwotę około 173 mln USD.
Na rynku do przewozu gazu zanotowano w 7 tygodniu roku trzy transakcje dotyczące używanych jednostek na łączną kwotę 115 mln USD. Ten sam tydzień to informacja z rynku na temat jednego złomowania jednostki o DWT 55,361 a także o braku zamówień na nowe statki tego typu.
W tygodniu 8 doszło do dwóch transakcji jednostkami używanymi o łącznej wartości 245,8 mln USD. Zezłomowano jedną jednostkę o wielkości 48,857 DWT. W tym samym czasie doszło do złożenia trzech nowych zamówień na kwotę 446,6 mln USD. DWT zakontraktowanych jednostek wyniosło 204 tys.
Rynek zbiornikowców do przewozu ropy naftowej i produktów ropopchodnych
W tygodniu 7 nastąpił prawdziwy boom w ilości transakcji kupna – sprzedaży używanych zbiornikowców. Było ich aż osiemnaście na kwotę 269 mln USD. Jednocześnie odnotowano trzy złomowania jednostek o nośności 77,480 ton. W zamówieniu znalazły się dwa zbiornikowce o łącznym DWT 99,400 oraz zainwestowanym kapitale na poziomie 87,5 mln USD.
Podobnie było w tygodniu 8, gdzie sprzedaży używanych jednostek było aż dziewiętnaście, co przekładało się na wartość 377,1 mln USD. W tym samym tygodniu zezłomowano zaledwie jedną jednostkę o nośności 37,603 ton. Jednocześnie na rynku odnotowano całkiem sporo, bo aż 8 zamówień nowych jednostek o wielkości DWT na poziomie 790 tys. i wartości 457 mln USD.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii