Kancelaria Zbroja Adwokaci zorganizowała konferencję "Prawnik w Branży Morskiej: Wypadki, Porty, Stocznie, Offshore Wind", która odbyła się 6 listopada 2024 r. na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego.
Konferencja była dedykowana zarówno prawnikom, jak i studentom. Tematyka wydarzenia to ciekawe zagadnienie także dla młodych ludzi uczących się na Politechnice Morskiej czy innych środowisk związanych z gospodarką morską.
Spotkanie zgromadziło czołowych ekspertów z zakresu prawa morskiego, którzy omówili kluczowe zagadnienia związane z wypadkami na morzu, funkcjonowaniem portów i stoczni, a także dynamicznie rozwijającym się sektorem morskiej energetyki wiatrowej.
Konferencję otworzyła Prodziekan ds. Kształcenia WPiA US dr Beata Kanarek, podkreślając, jak ważna jest współpraca nauki z praktyką w dynamicznie rozwijającej się branży morskiej. Następnie jako gość honorowy głos zabrał dr Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a także Patryk Zbroja jako organizator.
Następnie Rafał Zahorski z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. omówił rolę prawnika w obsłudze portów i stoczni, Kamila Zimińska, wiceprezes Zachodniopomorski Klaster Morski skupiła się na wyzwaniach prawnych związanych z procesami sądowymi, Oliwia Mróz-Malik z Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej przedstawiła przyszłość energetyki wiatrowej na morzu, a Małgorzata Wojtysiak, adwokatka z kancelarii Zbroja Adwokaci sp.k. opowiedziała o prawnych konsekwencjach wypadków morskich.
Wniosek, który wysunął się z dyskusji uczestników konferencji jest taki, że w pracy prawnika w branży morskiej kluczowe są nie tylko kompetencje twarde, ale też umiejętności miękkie i specjalizacja.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych