Minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak powiedział w Gdyni podczas spotkania szefów ministerstw obrony narodowej Grupy Wyszehradzkiej (V4), że poprzez współpracę budujemy bezpieczeństwo naszej części Europy.
W niedzielę w porcie wojennym w Gdyni, a następnie na pokładzie ORP Pułaski, odbyło się spotkanie ministrów obrony państw Grupy Wyszehradzkiej (V4), któremu przewodniczył szef MON Mariusz Błaszczak.
Podczas spotkania ministrowie obrony: Polski, Węgier Tibor Benko i Słowacji Jaroslav Nad oraz wiceminister Czech Jan Havranek, mają w planie podsumować współpracę V4 podczas trwającego od 30 czerwca 2020 roku polskiego przewodnictwa w Grupie Wyszehradzkiej.
Oficjalnie powitanie z ceremoniałem wojskowym nastąpiło przy ORP Pułaski. Podczas spotkania przemawiał szef MON Mariusz Błaszczak.
– Jest mi niezmiernie miło, że mogę dziś gościć moich przyjaciół ministrów obrony Grupy Wyszehradzkiej, bo właśnie razem w tym formacie budujemy system bezpieczeństwa naszych państw i całej Europy. Współpracujemy poprzez wspólne ćwiczenia naszych żołnierzy, współpracujemy, tworząc zasady interoperacyjności naszych wojsk, współpracujemy także jeśli chodzi o wymianę doświadczeń, jeżeli chodzi o wymianę informacji – mówił minister Błaszczak.
Dodał, że w ten sposób budujemy bezpieczeństwo naszej części Europy.
– Współpracujemy w formacie Sojuszu Północno-Atlantyckiego, w formacie Unii Europejskiej. Będziemy rozmawiali na temat zacieśnienia współpracy. Będziemy rozmawiali na temat wspólnych przedsięwzięć – mówił Błaszczak.
Podkreślił, że jednym z takich przedsięwzięć jest wystawienie po raz kolejny europejskiej grupy bojowej w formacie V4.
Po oficjalnym przywitaniu i przemówieniu ministra Błaszczaka odbyło się zamknięte dla mediów spotkanie ministrów obrony Grupy Wyszehradzkiej.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi