Minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak powiedział w Gdyni podczas spotkania szefów ministerstw obrony narodowej Grupy Wyszehradzkiej (V4), że poprzez współpracę budujemy bezpieczeństwo naszej części Europy.
W niedzielę w porcie wojennym w Gdyni, a następnie na pokładzie ORP Pułaski, odbyło się spotkanie ministrów obrony państw Grupy Wyszehradzkiej (V4), któremu przewodniczył szef MON Mariusz Błaszczak.
Podczas spotkania ministrowie obrony: Polski, Węgier Tibor Benko i Słowacji Jaroslav Nad oraz wiceminister Czech Jan Havranek, mają w planie podsumować współpracę V4 podczas trwającego od 30 czerwca 2020 roku polskiego przewodnictwa w Grupie Wyszehradzkiej.
Oficjalnie powitanie z ceremoniałem wojskowym nastąpiło przy ORP Pułaski. Podczas spotkania przemawiał szef MON Mariusz Błaszczak.
– Jest mi niezmiernie miło, że mogę dziś gościć moich przyjaciół ministrów obrony Grupy Wyszehradzkiej, bo właśnie razem w tym formacie budujemy system bezpieczeństwa naszych państw i całej Europy. Współpracujemy poprzez wspólne ćwiczenia naszych żołnierzy, współpracujemy, tworząc zasady interoperacyjności naszych wojsk, współpracujemy także jeśli chodzi o wymianę doświadczeń, jeżeli chodzi o wymianę informacji – mówił minister Błaszczak.
Dodał, że w ten sposób budujemy bezpieczeństwo naszej części Europy.
– Współpracujemy w formacie Sojuszu Północno-Atlantyckiego, w formacie Unii Europejskiej. Będziemy rozmawiali na temat zacieśnienia współpracy. Będziemy rozmawiali na temat wspólnych przedsięwzięć – mówił Błaszczak.
Podkreślił, że jednym z takich przedsięwzięć jest wystawienie po raz kolejny europejskiej grupy bojowej w formacie V4.
Po oficjalnym przywitaniu i przemówieniu ministra Błaszczaka odbyło się zamknięte dla mediów spotkanie ministrów obrony Grupy Wyszehradzkiej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych