Belgijski rząd zamroził aktywa o wartości 10 mld euro należące do rosyjskich oligarchów, firm, polityków oraz osób z najbliższego otoczenia prezydenta Rosji Władimira Putina - informuje w sobotę dziennik “De Tijd”.
„Chodzi o 2,7 miliarda euro na rachunkach bankowych i 7,3 miliarda euro w transakcjach” – potwierdził dziennikowi Francis Adyns rzecznik FOD Financien, instytucji zajmującej się finansami rządu federalnego w szczególności podatkami i operacjami skarbu państwa.
Według „De Tijd” to „spektakularny wzrost” w porównaniu z czasem od rosyjskiej aneksji Krymu do początku obecnej inwazji, gdy w Belgii zamrożono jedynie 25,5 mln euro.
Jak podaje gazeta, obecnie belgijskie sankcje dotyczą m.in. rosyjskich (byłych i obecnych) ministrów, parlamentarzystów, wyższego rangą personelu wojskowego, firm, kadry kierowniczej banków, oligarchów i samego Putina. Belgia ma kontakty biznesowe z Rosjanami głównie w branży petrochemicznej, energetycznej, obróbki metali i diamentów.
"De Tijd" pisze, że rosyjscy oligarchowie, którzy zostali objęci sankcjami w związku z wojną na Ukrainie, prowadzą w Belgii miliardowe interesy, które są dobrze ukryte lub pozostają w cieniu.
W niektórych przypadkach dotyczy to dużych i znanych firm, takich jak touroperator TUI Belgium, którego głównym udziałowcem jest objęty sankcjami miliarder Aleksiej Mordaszow. Oficjalnie zrezygnował on z funkcji członka zarządu w grupie TUI i sprzedał swoje udziały, ale nie wiadomo kto stoi za spółkami, które kupiły jego akcje - pisze "De Tijd".
Gazeta ustaliła, że współwłaściciel banku ATB Michaił Fridman, objęty sankcjami UE, także prowadzi rozległe interesy w Belgii. Jego grupa Alfa ma udziały w sieci sklepów z branży wellness Holland&Barrett i norwesko-rosyjskiej firmie telekomunikacyjnej VEON.
Źródło: PAP
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych