pc
Przed spotkaniem w poniedziałek w Biarritz z kanclerz Niemiec Angelą Merkel prezydent USA Donald Trump zarzucił Unii Europejskiej stosowanie nieuczciwych praktyk handlowych. Jego zdaniem Ameryka traci przez to ogromne sumy pieniędzy.
W kwestiach handlu UE "jest tak samo trudna jak Chiny" - oznajmił Trump przed spotkaniem z szefową niemieckiego rządu w kuluarach szczytu G7, który odbywa się we francuskim Biarritz. Amerykański przywódca ocenił, że przez nieuczciwe praktyki stosowane przez UE jego kraj "od lat traci ogromne sumy".
Po spotkaniu natomiast Trump wyraził nadzieję, że Stany Zjednoczone nie będą musiały nakładać ceł na importowane z Niemiec samochody. Merkel postulowała z kolei jak najszybsze podjęcie rozmów handlowych z USA.
"Jesteśmy zainteresowani tym, by zintensyfikować naszą wymianę handlową. Myślę, że jesteśmy w stanie znaleźć rozwiązania. Niemcy intensywnie nad tym pracują w ramach UE" - oświadczyła kanclerz.
Prezydent Trump zapowiedział też wizytę w RFN w najbliższym czasie. "Będziemy tam niedługo. Mam przecież Niemcy we krwi" - zażartował, robiąc aluzję do swojego pochodzenia. Przodkowie Donalda Trumpa wyemigrowali do USA z Palatynatu.
Od objęcia urzędu prezydenta w styczniu 2017 roku Trump nie odwiedził jeszcze Niemiec w ramach bilateralnej wizyty. We Francji i Wielkiej Brytanii był już dwa razy.
Relacje między Waszyngtonem a Berlinem są obecnie napięte. Administracja USA zarzuca władzom RFN zbyt małe wydatki na obronność, robienie interesów z Rosją poprzez gazociąg Nord Stream 2, uzależnianie Europy od rosyjskich surowców, zbyt wysoką nadwyżkę w handlu i zbytnią pobłażliwość wobec Iranu.
Trump grozi Niemcom wprowadzeniem karnych ceł na ich samochody. Niemcy z kolei uważają, że domagając się większych wydatków na cele obronne, prezydent USA de facto wspiera własny przemysł zbrojeniowy, a za krytyką Nord Stream 2 kryje się chęć zwiększenia eksportu amerykańskiego gazu skroplonego do Europy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych