pc
Wszystkie zobowiązania, które zostały powzięte przez 28 krajów członkowskich powinny być honorowane - w ten sposób Komisja Europejska odniosła się do zapowiedzi, że Wielka Brytania mogłaby nie uregulować swojego rachunku wobec budżetu UE.
Brytyjski premier Boris Johnson oświadczył w niedzielę przed spotkaniem z przewodniczącym Rady Europejskiej Donaldem Tuskiem, że jeżeli Wielka Brytania opuści Wspólnotę bez porozumienia, nie będzie zobligowana do wypłaty 39 mld funtów, na ile wyliczono zobowiązania brytyjskiego rządu wobec unijnego budżetu.
"Wielokrotnie mówiliśmy, że wszystkie zobowiązania, które zostały powzięte przez 28 krajów członkowskich powinny być honorowane. To jest aktualne zwłaszcza w przypadku bezumownego brexitu" - powiedziała na poniedziałkowej konferencji prasowej w Brukseli rzeczniczka Komisji Mina Andreewa.
Nie chciała się wypowiadać na temat ewentualnego sporu sądowego z Londynem w tej sprawie wskazując, że rozliczenie jest ważne przed podjęciem rozmów o nowych relacjach, które powinny być oparte na wzajemnym zaufaniu. Andreewa poinformowała, że kwestia odmowy wpłaty do budżetu nie została podniesiona ze stroną unijną przez przedstawicieli rządu Wielkiej Brytanii.
Johnson - według źródeł brytyjskich - miał przekazać w niedzielę Tuskowi, że jego kraj opuści UE 31 października niezależnie od okoliczności. Według Sky News Johnson zamierzał powiedzieć szefowi Rady Europejskiej, że w przypadku wyjścia z UE bez porozumienia Wielka Brytania zapłaci tylko 9 mld funtów z 39 mld, na ile wyliczono zobowiązania brytyjskiego rządu wobec unijnego budżetu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych