pc
W chwili obecnej jedynym możliwym krokiem naprzód jest przedstawienie przez stronę brytyjską konkretnych propozycji rozwiązań kwestii backstopu – powiedział wiceszef MSZ Konrad Szymański podczas spotkania ze Stephenem Barclayem, brytyjskim sekretarzem stanu ds. brexitu.
"Polska razem z pozostałymi stolicami UE-27 jest żywotnie zainteresowana tym, by proces wychodzenia Wielkiej Brytanii z UE odbywał się na podstawie przewidywalnych reguł" - mówił wiceszef MSZ, cytowany w komunikacie biura rzecznika prasowego resortu.
Ponadto - jak podkreślono w komunikacie - Szymański wskazał, że taki scenariusz byłby najlepszy dla polskich obywateli i przedsiębiorców.
MSZ zaznaczyło, że w trakcie rozmowy z sekretarzem Barclayem, wiceszef resortu dyplomacji zaznaczył również, że UE27 potrzebuje brytyjskich propozycji wyjścia z tego sporu.
"Polska jest gotowa, by je konstruktywnie oceniać, ale w tych negocjacjach nie ma alternatywy dla jedności UE-27" – dodał Szymański.
W komunikacie podkreślono, że w trakcie spotkania strona brytyjska również zadeklarowała determinację w poszukiwaniu porozumienia w tej kwestii.
W poniedziałek w życie weszła ustawa, według której szef brytyjskiego rządu musi poprosić o kolejną zmianę terminu opuszczenia Wspólnoty, jeśli do 19 października parlament nie zaakceptuje żadnej umowy na temat brexitu. Ustawa otwiera też drogę do opóźnienia brexitu do 31 stycznia 2020 roku.
Przeprowadzenie go do 31 października br. było najważniejszą z obietnic składanych przez urzędującego od lipca premiera Wielkiej Brytanii Borisa Johnsona. Pod koniec zeszłego tygodnia zapowiedział on, że "prędzej wyzionie ducha", niż zgodzi się na opóźnienie wyjścia Zjednoczonego Królestwa z UE.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych