pc
Irlandzki minister spraw zagranicznych Simon Coveney powiedział w środę, że rząd w Dublinie nie poprze odejścia od kontrowersyjnego mechanizmu dla Irlandii Płn. (tzw. backstopu), i wykluczył renegocjację porozumienia ws. warunków wyjścia Wielkiej Brytanii z UE.
Szef dyplomacji powtórzył swoje stanowisko na konferencji zorganizowanej przez francuskie stowarzyszenie biznesowe Medef, podkreślając, że "ratyfikacja umowy wyjścia, w tym słynnego teraz backstopu, po prostu nie może podlegać dalszym negocjacjom".
"Nawet gdybyśmy chcieli - a nie chcemy - nie da się tego zrobić w sześć czy dziesięć tygodni" - zaznaczył.
Polityk tłumaczył, że "nikt jeszcze nie przedstawił wiarygodnych planów lub rozwiązań technologicznych, które mogłyby zastąpić ustalenia zapisane w umowie wyjścia", co sprawia, że jego rząd "nie może poprzeć" brytyjskiej propozycji uchylenia kontrowersyjnego mechanizmu.
Jednocześnie Coveney, który spotkał się także w Paryżu z brytyjskim ministrem ds. brexitu Stephenem Barclayem, odmówił komentarza do decyzji rządu w Londynie dotyczącej pięciotygodniowego zawieszenia obrad parlamentu i rozpoczęcia nowej sesji w połowie października.
"Ta kwestia dotyczy brytyjskiego parlamentu" - uciął, dodając, że "trudno powiedzieć", czy to zwiększa szanse na bezumowne wyjście Wielkiej Brytanii z UE.
W środę Wielka Brytania była pogrążona w kryzysie konstytucyjnym dotyczącym rządowych planów zawieszenia obrad parlamentu na pięć tygodni w kluczowym okresie negocjacji dotyczących wyjścia z Unii Europejskiej. Rządowy plan w tej sprawie został przyjęty przez królową Elżbietę II mimo głośnej krytyki ze strony liderów ugrupowań opozycyjnych, którzy apelowali do monarchini o spotkanie i odrzucenie tego wniosku.
W efekcie Izba Gmin przerwie obrady między 9 a 12 września i wznowi je dopiero 14 października, niewiele ponad dwa tygodnie przed planowanym na 31 października wyjściem kraju z Unii Europejskiej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych