ew
Ropa na amerykańskiej giełdzie paliw jest wyceniana niewiele powyżej 20 USD za baryłkę. Na rynkach ocenia się, że popyt na surowiec w kwietniu może spaść o 15-22 mln baryłek dziennie - podają maklerzy.
Baryłka ropy WTI w dostawach na maj na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 20,46 USD, po zniżce ceny o 0,10 proc.
Ropa Brent w dostawach na maj na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 25,79 USD za baryłkę, niżej o 2,13 proc.
Zdaniem analityków w kwietniu ropa wkracza w okres niespotykanej do tej pory destrukcji popytu, który może oznaczać konieczność dużych zmian w branży naftowej w nadchodzących latach.
Dzienne zużycie ropy może spaść w tym miesiącu o 15-22 mln baryłek dziennie w porównaniu z kwietniem 2019 r. - tak szacują analitycy związani z sektorem energii na świecie.
Pandemia koronawirusa na świecie już doprowadziła do poważnych zakłóceń na rynkach ropy, wstrzymywania produkcji surowca i "pęcznienia" zbiorników z ropą na całym świecie.
"Prawdopodobnie to oznacza zmianę dla całej branży naftowej" - oceniają Jeffrey Currie i Damien Courvalin, analitycy Goldman Sachs. Dodają, że w tym miesiącu do magazynów paliw na świecie napłynie ok. 20 mln baryłek ropy dziennie.
Eksperci IHS wskazują z kolei, że do połowy roku na świecie może zabraknąć miejsca na składowanie surowca.
Departament Energii USA (DoE) rozważa wynajmowanie krajowym producentom ropy powierzchni, gdzie składowane są teraz strategiczne rezerwy amerykańskiej ropy naftowej - takie nieoficjalne informacje pojawiły się na rynku przed formalnym ogłoszeniem decyzji w tej sprawie.
Ten ruch pomógłby amerykańskim producentom ropy na ulokowanie surowca i przeczekanie okresu niskich cen i słabego popytu na świecie. Ponieważ przestrzeń magazynowania ropy w USA i rurociągi coraz mocniej napełniają się ropą, producenci mogą być zmuszeni do ograniczenia produkcji surowca.
W sytuacji, gdy popyt na ropę na świecie jest mocno ograniczony, takie kraje jak Arabia Saudyjska i Rosja pompują najwięcej ropy, jak tylko się da, w walce o udział w rynku, co wywiera dodatkową presję na rynek paliw.
Eksperci oceniają, że Arabii Saudyjskiej nie uda się zmusić Rosji do powrotu do stołu negocjacyjnego w ramach sojuszu OPEC+ i uzgodnienia wspólnych cięć w dostawach ropy.
W I kwartale 2020 r. ropa w USA staniała o 66 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych