ew
Dostosowanie do polskiego prawa wymogów międzynarodowej konwencji o kontroli i postępowaniu z wodami balastowymi zakłada projekt nowelizacji ustawy o zapobieganiu zanieczyszczeniom morza, rozpatrywany przez sejmową komisję gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Pierwsze czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki oraz ustawy o bezpieczeństwie morskim odbyło się w czwartek na posiedzeniu sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Posłowie przyjęli poprawki biura legislacyjnego, w większości o charakterze redakcyjnym i doprecyzowującym.
"Ustawa przede wszystkim implementuje do polskiego porządku prawnego wymogi międzynarodowej konwencji o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami" - powiedziała wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Anna Moskwa.
"Ustawa określa przede wszystkim te obowiązki na poziomie trzech podmiotów: armatorów statków, portów i podmiotów, które będą się zajmowały czyszczeniem zbiorników” – kontynuowała. W każdym z tych elementów wskazane są zobowiązania, ale jednocześnie sankcje za niewykonanie tych zobowiązań – dodała Moskwa.
W Świnoujściu odbędzie się 16. Baltic Business Forum pod hasłem „Współpraca dla odbudowy Ukrainy”
Od maja 2028 roku w Australii będzie obowiązywał zakaz eksportu żywych owiec drogą morską
Jakub Jaworowski nowym Ministrem Aktywów Państwowych
Nieprawidłowości w Polskiej Grupie Zbrojeniowej? Zapłacono za ubezpieczenie fregat, choć budowa dopiero ruszyła
Hapag-Lloyd i IKEA współpracują na rzecz czystszej żeglugi
Konosament – wydanie ładunku na podstawie konosamentu imiennego